66 души ще работят в министерството на Божидар Божанов, той ще има един заместник
66 души ще е общата численост на Министерството на електронното управление, чието създаване предстои. Министър Божидар Божанов ще има един зам.-министър, предвижда проектът за Устройствен правилник на МЕУ. След обществено обсъждане до 21 януари той ще бъде разгледан и гласуван от Министерския съвет.
Заместникът на Божанов ще изпълнява министерските функции, когато министърът е в отпуск или отсъства от страната.
Политическият кабинет ще включва зам.-министъра, началника на кабинета, парламентарния секретар и експерта за връзки с обществеността и протокол.
Закрива се Държавна агенция ''Електронно управление''
Министерството ще се състои от звено за вътрешен одит, инспекторат, финансов контрольор, служител по сигурността на информацията и три дирекции. Общата администрация ще е организирана в една дирекция („Административно-правно обслужване“), а специализираната - в две („Координация на политиката за електронно управление“ и „Координация на програми и проекти“).
От министъра ще се очаква внасянето на Стратегия за развитие на електронното управление в Република България и единна политика за информационните ресурси, както и координацията на разработването на Архитектура на електронното управление в Република България. Той ще координира още: работата по изграждането, поддържането и развитието на споделените ресурси и дейностите по изграждането и поддържане на среда за конфигуриране и тестване на електронни административни услуги върху тях; функционирането на Единния портал за достъп до електронни административни услуги; публикуването в Портала за отворени данни по Закона за достъп до обществена информация; дейностите по изграждането и използването на национална инфраструктура за пространствена информация; създаването и поддържането на Портал за разработчици; поддържането на национално хранилище и система за контрол на версиите на изходния програмен код.
Към министерството ще има търговски дружества с държавно участие в капитала, които ще бъдат определени от Министерския съвет, става ясно от проекта. Министърът ще упражнява правата на едноличен собственик.
Текущите и капиталови разходи, както и разходите за персонал, необходими за дейността на Министерството на електронното управление ще бъдат осигурени от бюджета на Държавната агенция „Електронно управление“, включително след нейното закриване, до приемане на Закона за държавния бюджет на Република България за 2022 г.