“В защита на пещерния човек” – смях до пръсване
Можем лекичко да се подсмихнем на определението най-успешната бродуейска комедия за недоразуменията между половете. Но факта, че “В защита на пещерния човек” от Роб Бекер едва появил се на наша сцена и пълни зала 2 на НДК, говори красноречиво. А билетите за март вече са продадени. Режисьор е Стоян Алексиев, а моноспектакълът е на Димитър Бакалов. “В защита на пещерния човек” е брилянтно представление, а преди да дойде у нас е спечелило сърцата на милиони зрители в повече от 40 държави на повече от 30 различни езика. Комедията прокарва пътя на помирението в съществуващите недоразумения между мъжете и жените. “В защита на пещерния човек” е играно за първи път през юни 1991 г. в Сан Франциско и скоро след това се мести в Далас. След година в Далас (вече неопровержим хит) “Пещерния човек” се играе в препълнени зали във Вашингтон, Филаделфия и Чикаго преди премиерата си на Бродуей през 1995 г. След две години и половина и 702 представления в Хелън Хайс Тиътър, “Пещерният човек” поставя рекорд като най-дълго играното солово представление на Бродуей. “Екстравагантно смешното и учудващо свежо изследване на пропастта между половете” (Чикаго Сън Таймс) прави “В защита на пещерния човек” “комедиен феномен” (Ню Йорк Таймс).“Пещерният човек” е забавен и проницателен спектакъл за отношенията между мъжете и жените, предизвикващо бурен смях и у двата пола. По време на представлението зрителите честичко се побутват с лакет, разпознавайки себе си в историите, разказвани на сцената. Комедиантът Роб Бекер написва “В защита на пещерния човек” за три години, през които прави неформално изследване в областта на антропологията, праисторическата епоха, психологията, социологията и митологията. Днес повече от 50 актьори в Америка, Европа, Австралия и Азия играят това представление. Много други се явяват на прослушвания и репетират пак с него. Представлението може да бъде видяно навсякъде по света. Защото посланията на “В защита на пещерния човек” са универсални, а смехът е един и същ на всички езици.