OffNews.bg

Как максимално да защитим автомобила от замърсяване, корозия и механични повреди?

Всички автомобили са изложени на атмосферни влияния и са конструирани така, че да издържат на всякакви метеорологични условия. И ако това е напълно вярно за външната страна на автомобила, то не така стоят нещата с двигателя и вътрешната част на калниците например. Съществуват места в автомобила, които се разрушават от попадането върху тях на отлаганите по пътната настилка: кал, вода, камъни, химикали и пясък. 

За да се защити качествено автомобилът от тези независещи от нас процеси се предлагат: кора под двигател, скоростна кутия, броня, подкалници и калобрани.

Всички тези резервни части се произвеждат с една цел – да се съхрани автомобила в добро състояние и да се избегнат редица аварии на пътя. Допълнително можете да съхраните автомобила си, с различни автоаксесоари за предпазване на боята, фаровете, тапицерията или цялостно интериора.

Какво представлява кората под двигател и скоростна кутия?

Това е кора, която се поставя под двигателя и скоростната кутия и е изработена от метал или композитни пластмаси. Тя е съобразена с особеностите на конкретна марка и модел автомобил.

За да е качествена една кора, то тя се изработва от материали, които трябва да отговарят на определени изисквания за: якост, твърдост и устойчивост на високи температури.

Металните кори са по-здрави и по-добре предпазват автомобила, но са по-тежки от пластмасовите. Изработват се от стоманени сплави, неръждаема стомана, алуминий и титаниеви сплави.

Пластмасовите кори под двигател и скорости са по-леки, не ръждясват и са гъвкави, но по-крехки. При попадане на препятствие те се чупят, но все пак защитават картера на автомобила. За производството им се използват композитни пластмаси като карбон, кевлар и стъклопластика.

Защо да поставим кора под двигател и скорости?

Основните ползи от корите се изразяват в затварянето на пространството под двигателя и трансмисията. Това ги предпазва от попадането върху тях на вода, пясък, кал и по-едри предмети, които могат да повредят някои системи в автомобила и да предизвикат авария.

Освен това изолират двигателя, като по този начин при ниски температури той загрява по-бързо. Намалява се и силата на шума на двигателя и скоростите. Корите под двигател и скоростна кутия са снабдени със специални конструктивни отвори, които подпомагат доброто охлаждане на системите. Те предпазват картера от счупване при попадане на неочаквани препятствия по пътя и не позволяват достъпа на животни до двигателя и скоростите.

Какво е подкалник?

Както се подразбира от самото му наименование това е резервна част, изработена от пластмаса, която по форма е съобразена с калника. Поставя се в пространството между гумата и калника, с цел да предпази калника от механични повреди, корозия и замърсявания. Подкалниците се различават главно по материала за изработване, който може да е сплав от гума и пластмаса или различни видове пластмаса.

Подкалници, направени от гума и пластмаса могат да променят формата си и не оказват влияние върху аеродинамиката на автомобила. Те понасят
механични натоварвания и препятствия по пътя. Но гумата старее и експлоатационният
срок е сравнително малък – около две години. Друг недостатък е малката устойчивост на натоварване на гумата при ниски температури.

Пластмасовите подкалници се изработват от стъклопласт, ABS и други сплави. Те са устойчиви на натоварване при ниски температури и запазват еластичността си, но са по-крехки от гумените. При движение по неравни терени, такъв подкалник може да се счупи.

Как да изберем подкалник?

При избор на подкалници трябва да знаем, че те са универсални и специфични. 

Универсалните са за много модели и марки автомобили и обикновено се пригаждат. Когато са с по-голям размер, те имат по-добра покривност.

Специфичните са за точно определено купе автомобил и се монтират лесно на определените за това места. Освен това подкалниците са предни и задни, леви и десни, както са съответните калници в автомобила.

Попадането при движение на камъчета и пясък върху вътрешната страна на калниците с голяма скорост нанася механични повреди на покритието. В съчетание с вода и различни химикали това води до появата на корозия, която бавно и сигурно ще разруши калниците на автомобила.

За да запазите купето на автомобила здраво за дълго време е добре да поставите подкалници, а за да запазите двигателя, скоростите и другите системи в автомобила – задължително трябва да имате здрава кора под двигател и скорости.