OffNews.bg

Братчетата на пениса Кънчо

Приключенията на пениса Кънчо, измислени от незнаен здравен експерт, забавляваха цялата държава във вторник, когато се разбра за същестуването на лиричния герой.

„И малки и големи харесват пениса Кънчо“, правдиво отбеляза днес друг експерт от Регионалната здравна инспекция на София.

Въпросът е защо го харесват. Едва ли защото брошурата ще научи младежите да правят безопасен секс. Харесват го, защото могат за пореден път да се забавляват или ядосват с неадекватни чиновнически хрумки, за които се плаща с държавни пари.

Клипът „Презерватирай се“ е най-голямото братче на пениса Кънчо. И той беше свързан с популяризиране на ползите от презервативите. Беше пуснат в края на 2010 г. и струваше 11 хил. лв. на Глобалния фонд за борба със СПИН. И той предизвика остра обществена реакция. Във видеото зелено човече в ролята на заразата ХИВ обясняваше: „Влизам ви през парадния вход и през задния двор, пробвам и през свирката“.

В началото на тази година пък беше спрян друг филм, отново по идея на здравното министерство - „Животът е безценен. Не го заменяй с дрога“. Той беше част от кампания за борба с дрогата, но обиди уиндсърфистите, които са представени като наркомани. Клипът беше свален от сайта на ведомството, но беше качен отново в интернет от обидени младежи от името на „Министерство на глупостта“.

Той определено имаше родствена връзка с кампания срещу дрогата от началото на 2011 г., която обиди други сърфисти. Тогава имаше обществена поръчка за пет информационни кампании. По една от тях - "Намаляване употребата на психотропни вещества сред младите хора", беше изработен клип, който изкара всички сърфисти наркомани.

Без много шум скандалният клип беше заменен с друг, в който се внушава, че всички наркомани са болни от сифилис, с което по нелогичен начин бяха обвързани зависимостта от дрогата с венерическите болести.

Една от другите поръчки на здравното министерство беше за кампания за намаляване консумацията на готварска сол. Ведомството похарчи близо половин милион лева за клипове и интернет банери, плакати, тениски, химикалки, чадъри, шапки и бележници, които ще се борят с прекомерната употреба на сол. Те не станаха обществено известни.

Незабравима обаче е детската песен за здравословно хранене, поръчана от бившия здравен министър Анна-Мария Борисова. Тя популяризираше меню, което включва 8 литра прясно мляко за закуска плюс 15 портокала и 20 кисели млека, а за обед и вечеря – 200 круши, 300 чушки и домати, което би отровило всяко нормално дете. Но в произведението се твърди, че който консумира такива количества мляко, плодове и зеленчуци на ден „ще бъде яко дете“.

На първата си пресконференция като здравен министър април 2011 г. Борисова възпроизведе част от текста на наречената от нея „млечна песен“ и уточни, че лично е финансирала създаването й с първата си международна награда от 20 хил. евро.

Най-новият хит в кампаниите на министерствата са поръчаните от земеделския министър четири клипчета за популяризиране на европрограмата за развитие на регионите. Земеделският министър Мирослав Найденов поръча скечове на актьорите от „Комиците“. Най-големият хит в тази кампания е отговорът на въпроса „Как прави кравата?“ - „Мууу“. Цялата кампания струва на земеделското министерство 5 млн. лв. Колко точно е излязло "мууу"-то, не можахме да разберем.