OffNews.bg

За какво сигнализират на Националната телефонна линия за деца

За първите четири месеца на годината на Националната телефонна линия за деца 116 111 са постъпили 116 обаждания за проблеми в семейството, съобщиха от Държавната агенция за закрила на детето.

Най-често децата се обаждат, за да споделят ситуацията, в която се намират и да потърсят съвет за излизане от нея. 

Подкрепа от консултантите е потърсило непълнолетно момиче, на което му се налага да поеме изцяло грижите за лежащо болната си майка и по-малките си братя и сестри. Бащата работи в друг голям град и успява само с финансова подкрепа.

Момичето споделило, че ситуацията й тежи и не може да се справи, което е довело и до отпадането й от образователната система. Детето своевременно е насочено към отдел „Закрила на детето“, за да може момичето и близките му да получат необходимата подкрепа и да бъдат включени в използването на социални услуги в общността.

От началото на 2022 г. до април на Националната телефонна линия за деца има 70 обаждания с информация и сигнали за риск от неглижиране и пренебрегване на дете. Консултантите са потърсени по тази тема от четири майки и десет бащи. Съседи и роднини също са сигнализирали за случаи на неглижиране. Информация на Националната телефонна линия е подадена и от медицински специалисти, учители, служители в социални услуги и в полицията.

В едно от тези обаждания възрастен е съобщил за деца, чиито родители са разделени, а майката системно употребява психоактивни вещества. Тревожната информацията, която е подадена е, че майката има занижен родителски потенциал и децата системно са неглижирани, като често са оставяни гладни и не се отглеждат в адекватен режим за спане и хранене.

Случаят е предаден за проверка към компетентните органи. Държавната агенция за закрила на детето проследява резултатите и взетите мерки за подкрепа на децата и близките им.