VIVACOM дава поле за изява на ученици в официалните си профили в социалните мрежи
До края на февруари всички ученици от 8 до 12 клас могат да се включат в конкурс за създаване за медийно съдържание в социалните мрежи. Конкурсът “Правото ми на мнение! Моите каузи в социалните медии“ дава възможност на младите хора да представят своите каузи и хобита, и да говорят свободно по всички теми, които ги вълнуват. Организатори са УНИЦЕФ, Асоциацията на европейските журналисти – България и Resonator, а VIVACOM е основен партньор на инициативата като част от дългосрочната си стратегия за подкрепа на образованието и развитието на младите хора в България.
Приемат се материали в 5 категории – видео - до 5 мин; подкаст – също до 5 минути; фото галерия - не повече от 10 снимки с текст; кратка статия до 8000 знака и „стори”, което ще бъде публикувано в официалните профили на VIVACOM в социални мрежи Facebook и Instagram и може да стигне до 300 000 души аудитория. За успешено предтсавяне на история могат се използва микс от снимки, видео и текст, а общият брой сторита е препоръчително да не надвишава 20. Няма ограничение за броя на материалите. Те се приемат на електронен адрес: team@aej-bulgaria.org до 28 февруари 2020 г.
За улеснение на участниците, организаторите за подготвили онлайн помагало с кратки насоки как се прави атрактивен текст, видео или подкаст, как се използват снимки без да се нарушават авторски права, как се използват социалните мрежи без да се допуска език на омразата - “Правото ми на мнение! Създаване на съдържание за социалните мрежи”.
Най-добрите 10 участници ще бъдат наградени с участие в младежки хакатон “Дигитални решения за медийна грамотност: Правото ми на мнение”, който ще се проведе в първата половина на месец април в София. Там учениците ще имат възможност да научат подробности за дигиталния маркетинг, игровите модели, успешните видео продукции, подкасти; да повишат уменията си в презентирането на идеите си. И още – учениците ще могат да работят върху съвместен продукт за дигитално-медийна грамотност, който ще получи подкрепа от бизнеса и в последствие ще бъде разпространен в цяла България. Всички участници в хакатона ще получат технологичен подарък от VIVACOM.
Наградените ще имат възможност да се присъединят към екипа на младежката медия Teen Station.
Предвижда се популяризиране на материалите на участниците в конкурса и в дигиталните канали и социални мрежи на организаторите, които достигат огромна аудитория.