OffNews.bg

ЦГМ временно няма да глобява паркиралите косо в Банишора, кметът готви промени

Проект за промени в организацията на паркирането в части от столичния квартал "Банишора" е възложил кмета на район "Сердика" Момчил Даскалов, съобщи той във фейсбук. 

Поводът е недовоството на граждани, които са получили от ЦГМ глоби за неправилно паркиране, защото паркират колите си косо, а не успоредно, както е по закон.  

„Преди около седмица на всички коли, паркирани косо, бяха наложени глоби. В закона е предвидено наистина, че това паркиране е забранено, но в случая тук не се пречи на движението и градския транспорт. Повече от 30 години се паркира по този начин и това беше изненадващо за всички“, разказа Наско Банков по бТВ. Обяснението на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) е, че хората са в нарушение, за което санкцията фиш от 20 лв.

„Имаме постъпили над 94 сигнала за район „Сердика“, като над 11 са за този участък. Хората трябва да паркират по установения ред по закон. Съгласен съм, че местата за паркиране са недостатъчни, но колите се паркирани в нарушение и дават предпоставка за ПТП и за други инциденти, тъй като в близост има и училище“, каза Ивайло Симеонов от ЦГМ. 

„Санкцията си е санкция, не можем да делим нарушенията на това дали има, или няма места. Имаме множество сигнали за неправилно. Постоянно търсим контакт с всяка местна администрация да решим проблема по най-добрия начин“, допълниха от ЦГМ. 

Кметът Момчил Даскалов обяснява: 

Още от зимата се занимавам с темата за паркиране по "Подп. Калитин", като идеята ми беше да го разрешим и в долната част към "Скопие" и то именно на "рибена кост". Имахме срещи с директора на дирекция "Управление и анализ на трафика" към Столична община, който като цяло възприе идеята и следваше вече да се проверят конкретните възможности. Имаме и официална кореспонденция от март - април.
По-късно се оказа, че регулационната рамка точно в тази част е сложна и трудно можем да приложим нова организация на движение/паркиране.
Все пак в горната част при "Дар" не съм си представял друга ситуация, предвид факта, че в тази точка на района, проблемът с паркирането е най-остър. 
Като направихме ремонт на тротоара в тази част се чудехме дали да възстановим еластичната решетъчна ограда, тя обикновено е за училища и критични точки, и я възстановихме именно поради презумцията, че колите паркират косо и - влизайки с гумите до бордюра, ще отнемат от неширокия тротоар. 

В течение на годината започнахме работа с инженер, който работи с общината, и му възлагахме конкретни проекти по организация на движение, които той изготвяше и съгласуваше и сме внесли в СО за възлагане и изпълнение. Единият от тях е за "Вишовград", който се наложи с ремонта на тротоара и откъдето тръгна и идеята за паркиране по "Калитин". 

След разговора с ръководството на ЦГМ, му възложих и проект за организацията на паркирането при "Дар" (и до "Охрид"), за да регламентираме сегашната ситуация с косото паркиране, а дотогава от Центъра поеха ангажимент да проявят търпение за конкретната зона. Отделно възложих проучване и проект и за зоната между "Столетов" и "Скопие", тъй като и там се появи вариант.
Да, ще отнеме малко време, но щом има възможност - действаме.