OffNews.bg

Стоян Братоев: Метро 3 тръгва през април, Сименс отново са тук

Столицата започва новото десетилетие с 12 км ново метро, няма забавяне в строителните работи по изграждане на третия лъч на метрото,  съобщи директорът на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев по БНР. 

Системите на „Сименс“ за управление са шест, с три подсистеми – за управление, автоматика и безопасност. „Трябва съвместно да работят влаковете със системите. От вчера „Сименс“ са отново на обекта, продължават тестовете, тъй като по празниците имаше спиране на работата от тяхна страна“, допълни шефът на "Метрополитен". 

Изпитанията приключват през април, уточни той. По думите му три са възловите станции, където се пресичат линиите на метрото. „В момента работим в две от тях. Едната станция – НДК II, на бул. „Витоша“ и „Патриарх Евтимий“, е почти завършена. Там остава само връзката – със старата НДК, по нея се работи в момента. Другата връзка е на Орлов мост- с метростанцията на „Климент Охридски“, също вече е завършена.“, отчете Братоев. 

„Всички перони на третата линия са отделени от влаковете с прозрачни отваряеми врати, високи 1.60 м. По този начин пътниците нямат достъп до релсите, което е една от мерките за повишаване на безопасността. Решихме цялата трета линия така да бъде оборудвана, разказа шефът на "Метрополитен". 

Приключили са изпитанията на подвижните врати на пет от първите осем станции. 

„Другата особеност на линия 3 е автоматиката за управление. Машинистът има по-ограничени функции с оглед да се избегне субективният фактор, но в екстремна ситуация той може ръчно да поеме управлението, обясни още инж. Братоев. 

В началото в пиковите часове влаковете по третия диаметър ще се движат в интервал от 5 минути. При по-интензивно натоварване може да се намали на 4 мин. Автоматиката изисква минимално разстояние във времето от минута и половина, поясни Стоян Братоев. 

4 минути е разчетният интервал за час пик и при пускането на втория участък - до Овча купел.

Предвижданията са по третата линия на метрото да се придвижват около 200 хиляди пътници на ден. В първия активен участък ще бъдат около 40-50 хиляди, с пускането на участъка до „Владимир Вазов“ се очаква потокът да нарасне до около 90 хиляди, а от "Красно село" до "Овча купел" – до 130 хиляди. В крайния вариант се прогнозира пътникопотокът да достигне 200 хиляди души на ден.