OffNews.bg

Спаси София иска всички институции да се откажат от безплатните паркоместа в центъра

Общинският съветник от "Спаси София" в СОС Борис Бонев поиска служебният министър на икономиката Кирил Петков доброволно да се откаже от 40-те паркоместата около сградата на Министерството. 

Бонев направи това, след като обяви, че институции използват над 1200 паркоместа в столицата, без да плащат за тях. 

Убедени сме, че само с личен пример институциите могат да покажат, че заявките на служебното правителство за започване на необходимата промяна и нормализация на обществения договор не са само празни думи. Поради тази причина от екипа на „Спаси София” днес ще внесем подобни писма във всички министерства с призив да се откажат от привилегированите паркоместа”, заяви независимият общински съветник. 

Особено критичен е проблемът в центъра, където недостига на места за паркиране е най-сериозен, а пространството - силно ограничено. Данните за огромния размер на проблема идват след внесен доклад на Бонев за намаляване на служебните абонаменти на институциите, с което ще се въведе ред в паркирането, ще се сложи край на привилегиите за чиновниците и ще се осигурят стотици допълнителни места за софиянци. 

Освен че заемат местата, институциите не плащат за това и Общината губи милиони всяка година. Проблемът е изключително сериозен поради факта, че повечето места за паркиране се намират в имоти общинска собственост и в рамките на Синя и Зелена зона. Институциите нямат нормативно основание така грубо да заграбват и ограждат общински имоти, при това без да плащат за това или да имат сключен договор с ЦГМ.” заяви Бонев. Той допълни, че примерите за тази практика са много - паркингът около Министерство на икономиката, паркингът зад Министерски съвет, ВАС и ВКС, които са окупирали тротоара пред тях, дъгата около храм-паметника „Св. Александър Невски”, където безплатно паркират служителите на Столичната община и Народното събрание, и много други. 

Общинският съветник допълни, че произволът в паркирането не само намалява паркоместата за живущите, но и косвено спомага за мръсния въздух, грозната и рушаща се градска среда и задръстванията. „Вместо с личен пример да насърчават екологични форми на придвижване, институциите спомагат за едни от най-сериозните проблеми на града ни. Това категорично трябва да спре чрез балансирана политика за внасяне на ред и справедливост в паркирането, особено в центъра”, заяви Бонев.