OffNews.bg

СОС гласува намаления бюджет на София

Столичният общински съвет ще заседава онлайн днес за втори път. Съветниците ще гласуват актуализирания бюджет на София, който е с 23 млн. лева надолу. 

Намаляват се с 13,3 млн. лв. средствата в инвестиционната програма и с 12,8 млн. лв. текущите разходи. Общото намаление на капиталовата програма спрямо вече гласуваната е малко под 3%. 

Запазват се всички планирани средства за стратегическите приоритети - метрото, транспортните връзки от вътрешния ринг и връзките с околовръстния път, строителството на нови детски градини и ясли, средствата за почистване, инвестициите в общински болници и ДКЦ-а, както и издръжката на социалните услуги. 

С 6,7 млн. намаляват средствата за няколко инфраструктурни обекта, които още не са стартирали. Тази година ще завърши проектирането на Чепинско шосе, на ул. „Николай Коперник“, ул. „Атанас Узунов“ и транспортния тунел на НДК, а строителните дейности ще могат да започнат догодина.

С 1,9 млн. лв. намаляват средстват за ремонт на градски градини и паркове. Реконструкциите на парка „Заимов“ и градината „Св. Георги“ остават за 2021 г.

По-малко с 400 хил. лв. са заложените средства за разширяване на централния гробищен парк. Реконструкцията на банята в „Горна Баня“, както и изграждането на дубльора на Ляв Владайски колектор ще започнат през следваща година. 

Кризата ще наложи втора актуализация на бюджета на София наесен, предупреди зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов. 

Комисията по инженерна инфраструктура пък отложи вчера гласуването по доклада на главния архитект Здравко Здравков за продължението на метро № 1 от Бизнеспарка до "Икеа". Миналата година този проект бе одобрен, мотивите са, че удължението с 2 км. и две метростанции ще подобри достъпът до Витоша на столичани. 

Проектът на Здравков предвижда изграждането на подземна връзка между бъдещата крайна станция и "Икеа" и "Ринг мол", възможност столичани да стигат с метро до Симеоновския лифт, както и изграждането на буферен паркинг за 500-600 автомобила до Околовръстното шосе, стана ясно при изслушването вчера, уточнява Сега. Имотите, в които се предвижда да се изгради крайната станция, са изцяло частни, заради което те ще трябва да бъдат отчуждени, се разбра още от думите на главния архитект. 

Съветниците от Демократична България и независимият Борис Бонев обаче се противопоставиха на планираното удължение, което доведе до отлагането му за следващо заседание.