OffNews.bg

Собствените марки в каузата за осигуряване на качествени продукти за българския потребител

Българските потребители прекалено дълго и търпеливо се примиряваха с „двойния стандарт“. Преди две години проучване категорично доказа разлики в съдържанието на продукти у нас и в чужбина. Сред примерите са: повече вода в месни произведения, по-малко какао в шоколадови десерти, по-малко кофеин в една и съща марка кафе, повишено количество захар в много продукти и пр. Като най-притеснителни се оказаха съставите на детски пюрета - разликите в процентното съдържание на мазнини и протеин се разминаваха съществено.

Усещането за разлика в стандартите на продуктите, дори и сред детските, предизвика инициатива за промяна на европейското законодателство, за недопускане на двоен стандарт в продуктите.

Lidl е верига в България, която няма нужда от законови мерки, за да гарантира високо качество и недопускане на двоен стандарт в своите продукти, категорични са от компанията. Инструментът за това са нейните собствените марки, които са с едно и също качеството на продукта във всичките 30 държави, в които веригата оперира.

Гарант за качество

Използването на собствени марки е похват, използван много сфери на бизнеса, не само в хранителния сектор. При разработването на собствените марки, Lidl осъществява пълен контрол върху целия процес и гарантира прецизност в подбора на доставчици и суровини и качеството на крайния продукт.

Стремежът на компанията към безкомпромисно качество я превръща във верига с много висок дял собствени марки в асортимента си – от 2500 продукта от постоянния асортимент, 1900 са от собствени марки, а на годишна база, заедно с аукционните продукти, броят на предлаганите артикули надхвърля 5000, голяма част от които също са собствени марки.

В контекста на собствените марки, основните приоритети на веригата могат да се обобщят съвсем накратко:

• да осигури безкомпромисно качество
• да гарантира оптимално съотношение между качество и цена.
• да отговори на клиентските очаквания

Любими продукти

Проведено в началото на годината мащабно проучване валидира собствените марки по отношение на качество и вкус сред потребителите. Изследването обхваща 199 продукта от 24 собствени марки и показва следното:

• 86% от тествалите са одобрили вкуса на собствените марки
• 82% са потвърдили качеството им
• 81% биха ги препоръчали на своите близки.

Предварителната селекция само на сертифицирани доставчици на продукти, одитирането на производствения процес, лабораторните анализи и непрекъснатите иновации гарантират на продуктите собствени марки на компанията високо качество.

Това е и една от основните причини те да са предпочитани от потребителите, а именно качеството е онова, което превръща един магазин във верига от любими продукти за любими хора.