Секторът на логистиката и транспорта отчита засилено търсене на кадри
Секторът на логистиката и транспорта отчита недостиг на кадри.
В началото на пандемията от коронавирус, на пазара на труда, се наблюдаваше тенденцията компаниите от сектора да освобождават служителите си. Въпреки това в хода на COVID-кризата те полагат все повече усилия да задържат персонала си, като в момента дори има недостиг на кадри.
В този труден период пред Гопет Транс стои само един въпрос – как да гарантира здравето на служителите си.
Ирина Станчева, мениджър „Човешки ресурси“ споделя, че дори не са били обсъждани варианти за намаляване на персонала или възнагражденията.
„За нашия сектор като цяло има глад за кадри, и то сериозен. Можем да разчитаме на подготвени от университетите кандидати – работим активно с висшите учебни заведения, но въпреки това наблюдаваме недостиг“, коментира тя.
Според нея основен проблем на пазара на труда е разминаването между очакванията и нагласите на кандидатите и тези на бизнеса и неговата възвръщаемост на инвестицията. Затова сред целите на Гопет Транс е да подпомогне достъпа до работа на младите хора, завършващи своето образование, като ги обучи и насочи в първите им стъпки. Това ще им помогне да се сдобият с реална представа за работната среда и своето място в нея.
„Ние твърдо вярваме, че хората са истинската сила във всяка една компания, и полагаме всички усилия да създадем място, където колегите могат да развиват уменията си, да намерят своя кариерен път и да усещат своя принос за обществото”, отбеляза Станчева.
Гопет Транс набира служители за позициите асистент-спедитори и спедитори. Работните места в три от екипите на компанията са отворени както за млади хора без опит, така и за кандидати със стаж в сектора. Компанията търси и служители за голямото си звено „Фактуриране“, което централизирано управлява документооборота и на другите подразделения на българския спедитор извън страната.
В търговския отдел на Гопет Транс също е открита позиция за нов мениджър „Ключови клиенти“. До края на годината българският логистичен лидер планира да разшири локално екипа, който работи с Турция. Очаква се също да бъде открита допълнителна позиция в регионалното подразделение на компанията във Варна, както и отделът за морски транспорт да бъде увеличен с още един спедитор.
Гопет Транс стартира и лятната си стажантска програма. Тя ще се проведе в рамките на три месеца, като тази година ще бъдат открити позиции в спедиционните и в административните екипи.
Най-много са отворените позиции в спедиторската дейност
Обичайно най-много свободни позиции се откриват в основната дейност на Гопет Транс – спедиторската, тъй като там са ангажирани най-много от служителите ѝ.
„Търсим хора, които да работят с желание, да се ангажират, да са готови да се учат. Сред основните компетенции са владеенето на английски език и компютърните умения за работа с Outlook, Excel, Word“, обяснява Ирина Станчева.
Комуникативните и аналитичните умения, умението за бързо вземане на решения и поемане на отговорност са ключови за заемане на новооткритите позиции.
Компанията има политика за балансирано набиране както на кандидати без опит, излизащи от образователната система, в чието дългосрочно развитие инвестира, така и на кандидати с опит, които са носители на професионалните компетенции в бранша. Уменията на новоназначените служители се развиват и надграждат чрез вътрешни обучения в рамките на инициативата Гопет Академия.
Благоприятна работна среда със съвременни условия
Гопет Транс предоставя благоприятна среда на работа с всички съвременни условия (фитнес с тенис на маса, зона за отдих), която е безопасна от гледна точка на CОVID.
Логистичната фирма предлага и пакет от социални придобивки, който включва дотация за хранене в собствен ресторант, осигуряване на собствен транспорт до и от работното място, както и дотация за разход за карта за градски транспорт.
Дългосрочен стимул за кандидатите са допълнителните пет дни отпуск, които компанията осигурява след третата година стаж.
Кариерно развитие
Важен фактор, който прави Гопет Транс желан работодател, е и възможността за кариерно развитие и израстване в рамките на компанията.
„Само от началото на годината досега четирима наши служители поеха нови позиции в компанията чрез вътрешна номинация. Целим да развиваме хората, които вече работят при нас и познават бизнеса. Нашите водещи мениджъри в спедиционните направления са започнали кариерата си от стартови позиции в Гопет Транс. Развиваме потенциала на хората и това е ключовото ни предимство“, отбеляза Станчева.