Платформата ''Как се пише?'' с кампания за грамотност в помощ на дипломиращите се абитуриенти
Платформата „Как се пише?“ стартира новаторска кампания за грамотност в помощ на дипломиращите се дванадесетокласници.
Под надслов „Животът няма „аУтокорект“ на 27 март, 50 дни преди държавния зрелостен изпит (ДЗИ) по български език и литература, започва публикуване на задачи и правила в първото по рода си дигитално помагало. Тo е специално насочено към повишаване на резултатите от матурата и се реализира в една от най-актуалните сред тийнейджърите социални мрежи – Threads, част от групата на Meta.
„По-добре е там, където младежите прекарват голяма част от времето си, някой да им помага и да ги напътства“, обяснява Павлина Върбанова. Тя допълва, че за да стане това, трябва езикът и темите да са близки на хората в ученическа и студентска възраст.
Екипът зад кампанията се шегува, че тръгва на Първия правописен поход, но амбицията е в оставащото време до матурата да помогнат на зрелостниците да повишат средния успех и 2024-та да е годината, в която негативната тенденция да се пречупи.
Организатори на инициативата са д-р Павлина Върбанова, основателка на „Как се пише?“, Доротея Николова, учителка по български език и литература, и агенция Huts Group, начело с творческите директори Иван Ланджев и Драгомир Дончев.