Омбудсманът Мая Манолова стартира кампания „Не хаби – дари!“
Днес в централната част на „Женския пазар“ омбудсманът Мая Манолова дава старт на благотворителен Коледен базар, който е част от националната кампания „Не хаби – дари!“.
Инициативата е насочена срещу глада и пилеенето на храни и надгражда вече успешно реализираната от институцията на обществения защитник кампания - за падане на ДДС върху дарените храни, което ще е факт от 1 януари 2017 г.
Партньори на благотворителния базар са Българския Червен кръст, Българската хранителна банка, Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите, Българската агенция по безопасност на храните, „Монделийз България Холдинг“, хранителните вериги Билла, Кауфланд, Метро, Про Маркет, Лидл и др. Логистична подкрепа оказват Столична община, „Пазари Възраждане“ ЕАД, кметът на район „Възраждане“ г-жа Савина Савова, хотел „Маринела“ и Ред Девил Кетъринг.
Статистиката сочи, че всеки българин годишно унищожава около 80 килограма храна като 2/3 от нея е годна за консумация. По данни на Българската хранителна банка всяка година у нас близо 670 000 000 килограма годни хранителни продукти отиват в контейнера. В същото време според Националният статистически институт и „Евростат“ над 1,5 млн. българи живеят под прага на бедност с по-малко от 330 лв. на месец, а всяко четвърто дете гладува.
В дългосрочен план кампанията „Не хаби – дари!“ е ориентирана към хората между 40-45 години, които според нарочни изследвания по-рядко готвят, разчитат на готови храни и по-често са склонни да изхвърлят продукти без да се замислят.
Мотото на инициативата е да бъдем безОСТАТЪЧНО щастливи – защото храната е не само живот, но тя е и удоволствие, и радост, и съпреживяване, късчета щастие, които не трябва да изхвърляме. Целта е българското семейство отново да седне заедно около масата, да възпитаме у децата си уважение и дори респект към храната, е позицията на омбудсмана.
Под егидата на обществения защитник през цялата 2017 г. в рамките на кампания „Не хаби – дари!“ ще бъдат организирани редица прояви и събития, чрез които да бъде мотивиран хранителният бранш да дарява колкото се може повече на нуждаещи се хора. Манолова планира и редица инициативи в училища от цялата страна, където популярни личности, привлечени за каузата, ще готвят заедно с децата и едновременно с това ще ги учат, че ябълката е ябълка, нищо, че е малко наранена, както и че от морков и краставица стават вкусни салати, независимо, че са криви и с лош търговски вид.