OffNews.bg

Обсъждат проблемите на шофьорите без синдикат. А Мая Манолова ще се кандидатира ли за кмет на София?

Мая Манолова ще се кандидатира ли за кмет на София? Това попита общинският съветник от СДС Борислав Борисов при старта на заседанието на транспортната комисия към СОС. 

Аз имам ангажимент да защитавам българските граждани, включително 2 млн. столичани. Върша си работата в момента и смятам да си я върша, независимо от това какви избори ще има през тази или през следващата година, отговори Манолова. Тя изрази подкрепа за водачите от столичния градски транспорт, които не членуват нито в "Подкрепа", нито в КНСБ и обвиняват профсъюзите, че не се грижат за интересите им. Техни представители се бяха събрали на протест пред сградата на "Московска" 33. 

Вчера Манолова изпрати писмо до столичния кмет Йорданка Фандъкова и до председателя на комисията по транспорт Екатерина Йорданова да допуснат по двама представители от гараж на днешното заседание. 

Работниците от бранша внесоха в институцията на омбудсмана петиция, подписана от 1 210 шофьори, в която се оплакват от липса на кадрова обезпеченост, полагане на извънреден труд, несъобразяване на разписанията с реалната ситуация на пътя и липса на нормални тоалетни на крайните спирки.

Манолова определи ролята си като медиатор между водачите и общинската власт. Тя нарече днешното, доста шумно заседание на комисията, добра първа стъпка. Според нея проблемът е изключително голям, натрупван с десетилетия и чакащ разрешаване. 

Транспортните дружества ще представят анализ за следващото заседание на комисията, от който да стане ясно кои искания на водачите могат да бъдат изпълнени. От "Подкрепа" и КНСБ искат закриване на нощния транспорт в столицата, за да се постигне намаляване на часовете извънреден труд за шофьорите. Недоволните, които не одобряват работата на синдикалните си структури, са против. 

Няма да правим нов синдикат, тези спекулации трябва да спрат, заяви лидерът на социалистите в СОС Калоян Паргов по повод появили се информации за подготвян нов профсъюз в транспорта. 

На заседанието на Комисията на 13-и март очаквам заместник-кметът Дончо Барбалов и директорите на транспортните дружества да представят разчети и данни, за да започнем решаването на проблемите, заяви председателят на БСП - София, който е и зам.-председател на комисията по транспорт. По въпроса за заплатите - предвид увеличението с 10%, което влезе в сила от 1-и февруари, трябва да обсъдим възможността с бюджетното изпълнение най-късно в средата на годината да бъдат отделени допълнително средства за ново повишение от началото на второто шестмесечие. По исканията, свързани с материално-битовото осигуряване и условията на труд, мисля, че бюджетът на Столична община е достатъчно голям, рекорден тази година, и ще може да се намерят средства, за да бъдат изградени нормални санитарни възли на последните спирки. Няма причина да не намерим решение и на проблема, свързан с времето за почивки, което в момента не позволява на шофьорите дори да удовлетворят физиологичните си нужди. На следващото заседание на Комисията очаквам да преразгледаме разписанието и графика в столичния градски транспорт. Също така трябва да дискутираме и трафика на определени ключови кръстовища в града, където заради задръствания колите на градския транспорт се бавят. Тези забавяния водят до санкции на шофьорите, които се отразяват върху заплатите им, тъй като не могат да се впишат в графиците и разписанията, каза още Паргов. 

Заплатите ни достигат до 1500 - 1800 лв., но с всички добавки, това е брутно. Основната заплата е около 900-950 лева, заяви един от недоволните шофьори пред OFFNews. Той уточни, че исканото от тях увеличение е 40% върху основното възнаграждение. 

От 1 февруари заплатите на всички служители в столичния градски транспорт са увеличени с 10 на сто, подчерта по време на заседанието Екатерина Йорданова.