OffNews.bg

МОН: Онлайн тестът на деветокласниците е минал без технически проблеми

Днес се е провело допълнителното онлайн изследване по природни науки за деветокласниците. От Министерството на образованието и науката съобщиха, че то е преминало успешно, като до този момент във ведомството не са постъпили сигнали за технически и организационни проблеми. Припомняме, че първият опит се провали по технически причини.

Около 2 700 ученици са решили теста на електронни устройства. Така общият брой на положилите теста ученици е 47 500, като това е най-мащабното тестово изследване, провеждано онлайн в България.

МОН даде възможност на деветокласниците, които са срещнали технически затруднения при решаването на теста на 15 октомври, да се явят отново днес, но само при желание от тяхна страна.

Изпитът бе организиран от 12:00 часа, за да се избегнат затруднения за учениците, които са на двусменна организация на обучение. Всеки ученик можеше да избира на коя от двете онлайн платформи, предоставени от МОН, да решава. След техническите затруднения на 15 октомври бяха направени редица промени с цел изследването да премине безпроблемно. Всички деца днес влизаха и в двете системи с акаунтите си за НЕИСПУО, за да се изпробва отново този вариант.

Обобщените данни показват, че те не са имали затруднения.

Резултатите от този тест дават само информация за нивото на придобитите умения на ученика и не са свързани с оценяването му. Дадена е възможност резултатите от него да бъдат вписани като текуща оценка по преценка на преподаващия учител и само при желание на ученика.

Тестът се състои от три части – по биология и здравно образование, по физика и астрономия и по химия и опазване на околната среда.

Всяка част от теста включва различен брой задачи с въпроси към тях с избираем отговор и/или с кратък свободен отговор. За работа върху всяка част учениците разполагаха с 30 минути.

Сегашното изследване поставя фокус върху важни теми от изследването PISA 2025, като типът задачи и средата се доближават до тези в международното проучване. От друга страна се подпомагат и учителите в задаването и оценяването на такъв тип задачи.