Lidl и ''Капачки за бъдеще'' с обща кампания в подкрепа на детското здраве
От днес (17 май) Лидл България и фондация "Лазар Радков", която управлява инициативата "Капачки за бъдеще", разширяват съвместното си партньорство с нова кампания. Вече всички потребители, които връщат за рециклиране пластмасови бутилки и кенове в магазините на веригата, ще имат възможност да дарят сумата в подкрепа на каузите на "Капачки за бъдеще".
Дарението се случва чрез автоматите за обратно приемане на бутилки и кенове, разположени в 20 магазина на Lidl. Чрез новата опция потребителите ще могат да избират дали да дарят стойността на ековаучера, който получават за своите опаковки, или да го използват както досега – за пазаруване в магазина. В случай че изберат да подкрепят "Капачки за бъдеще", потребителите получават документ за дарение за съответната сума.
"Като връщаме за рециклиране ненужните вече пластмасови бутилки и кенове, с едно просто действие ние можем да направим едновременно две добри дела – да пазим природата и ресурсите и да подкрепяме социални кампании в полза на детското здраве. Предприехме тази следваща стъпка в партньорството с "Капачки за бъдеще", което стартирахме в края на миналата година, защото споделяме общи ценности и вярваме в силата на доброто. С тази нова функционалност на нашите автомати даваме лесна и бърза възможност на хората да постъпват отговорно и да допринасят за едно по-добро утре за всички нас", каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
Събраните средства ще се използват за различни кампании на фондацията в подкрепа на детското здраве – оборудване на родилни отделения, реновиране на детски отделения, обучения на деца на първа долекарска помощ и реакция при злополуки, бедствия и аварии и др.
"Вярвам, че е отговорност на всеки един от нас да се грижи за околната среда и когато има налична възможност чрез рециклирането да се генерират средства, които помагат да се спасяват животи и особено детски животи - още по-добре!", каза Лазар Радков, основател на инициативата "Капачки за бъдеще".
Той обясни, че рециклирането на бутилките винаги е било болна тема, защото капачките се събират, но бутилките остават. Затова от фондацията са решили да започнат кампания и за събиране на бутилки.
"Сега хората ще могат да подкрепят нашата кампания, когато искат. Минавайки покрай магазин на Лидл, те могат да оставят бутилките в предназначените за тях места и така да помогнат на повече деца", допълни Лазар Радков.
Съвместното партньорство на Лидл България и "Капачки за бъдеще" стартира през декември 2023 г. с поставянето на специални съдове за връщане на капачки в магазините с автомати за обратно приемане, а само месец по-късно обхваща всичките магазини в страната, които са 128 на брой. До момента събраните капачки в търговската мрежа на Lidl са близо 10 тона, което се равнява на приблизително 10 милиона капачки.
Автоматите за обратно приемане на пластмасови бутилки и кенове Лидл България постави в рамките на свой пилотен проект, който към момента включва 20 магазина в 14 града в страната. Интересът към инициативата е голям и само малко повече от година след старта, събраните опаковки надхвърлят 22 милиона – това са над 420 тона PET бутилки и над 85 тона алуминиеви кенове.
Лидл България вече реализира и модела "бутилка в бутилка", при който влага материала от рециклираните в България PET бутилки, събрани чрез пилотния проект, в производството на нови бутилки за различни продукти под собствени марки, произведени от родни производители.
Повече за съвместната кампания на Лидл България и „Капачки за бъдеще“: corporate.lidl.bg/darenie
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 128 магазина в 55 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.