OffNews.bg

Лидл-България за заличените кръстове: Ние не правим рекламните материали

Представителството на Лидл в България излезе с позиция относно противоречивата си рекламна кампания, в която хипермаркетът е заличил кръстове от снимки от опаковките на своите продукти.

"Лидл България многократно е доказвала с цялата си дейност дълбокото си уважение към българското историческо наследство, традиции, култура и религиозна идентичност", написа компанията във Фейсбук.

Заради кампанията си Лидл отнесе жестоки критики, дори на държавно ниво. В Чехия земеделският министър призова за бойкот на веригата.

Чешкият филиал също се извини за рекламата, казвайки, че не е искал да обиди никого.

Пълното изявление на Лидл-България:

Във връзка с реакциите, относно опаковки на продукти от гръцката седмица в магазини Lidl, компанията би искала официално да уточни, че екипът на Лидл България не е участвал в създаването на въпросните дизайни. Конкретните опаковки се разработват от международен екип и са унифицирани за всички държави, в които веригата оперира.

Към последните извинения, поднесени от страна на търговската верига на централно ниво и в различните държави, Лидл България, като българско дружество, изразява още по-силната си мотивация да поднесе своите искрени извинения. От встъпването си преди седем години в страната, Лидл България многократно е доказвала с цялата си дейност дълбокото си уважение към българското историческо наследство, традиции, култура и религиозна идентичност.

Бихме искали да уверим всички потребители, че приемаме повече от сериозно споделените коментари и реакции и сме напълно съгласни, че дори в глобалния свят е наложително международните компании да отчитат и уважават всички аспекти на културни, религиозни и други възприятия на потребителите. Затова Лидл България поема ангажимента да предаде коментарите и реакциите към централата на компанията в Германия и екипа, отговорен за създаване на дизайните на опаковките, за да бъде взето предвид при разработването на етикетите в бъдеще.