Фандъкова откри Линия 3 на метрото: Следващата отсечка ще е Цариградско-Арена Армеец-Слатина
Третият лъч на столичното метро тръгва днес от квартал "Хаджи Димитър" до "Красно село". Пътуването за гражданите ще бъде безплатно днес, първите мотриси ще потеглят след 14 часа.
Линията бе официално открита от кмета Йорданка Фандъкова, която заедно с шефа на Метрополитена Стоян Братоев, председателя на СОС Елен Герджиков и министъра на транспорта Росен Желязков, както и с журналисти потегли с първата мотриса от депото на "Житница" в 12:30 часа.
Шефът на Метрополитена Стоян Братоев с подробности около строежа на Линия 3:
13:10 Кметът Йорданка Фандъкова официално обявява Линия 3 за открита. “Днес е изключително важен ден за София. Плановете столицата да има три метролинии са от преди 48 г. Днес това вече е факт и София вече има метромрежа, която трябва да продължим да развиваме”, каза Фандъкова. В подлеза на метрото са допуснати представители на ДБ, които носят плакати "Оставка Борисов".
"Чакат с нетърпение хора от няколко столични квартала - "Красно село", "Хаджи Димитър", "Сухата река". Това са непосредствени ползватели на метрото. Много хора ще слязат от автомобилите си от тези квартали, което означава, че ще подобрим и качеството на атмосферния въздух", заяви кметът.
Фандъкова обяви, че общината е гарантирала финансиране и за следващия участък от "Цариградско шосе" през “Арена Армеец“ до район Слатина.
Няколко десетки протестиращи се събраха на демонстрация пред метростанцията на Медицински университет и скандират "Оставка".
Премиерът Бойко Борисов във фейсбук: Нашето метро е най-красивото и най-евтиното в Европа
От днес пускаме в движение третия лъч на метрото. Трасето от бул. „Владимир Вазов“ до „Красно село“ е 8 километра. По него са изградени 8 нови, модерни и красиви станции, на които са поставени и стъклени прегради срещу инциденти, които ще разделят пероните и влака. С огромни инвестиции само за 11 години дължината на метрото се увеличи с близо 40 км. Нашето метро е най-красивото и най-евтиното в Европа. Цял подземен град и лесна връзка между всички точки на София. Строим еднакво качествено както в Европа, но за много по-ниска цена. Затова като някой ми заговори за корупция в България - аз му показвам метрото. Това бе най-трудната отсечка на подземната железопътна линия в столицата. По сложни терени се строят и Южната дъга на София, магистралите "Хемус", "Струма" и "Европа" и газопроводите. Но ние няма да се откажем. Защото нашата сила е в действията. Останалите могат само да говорят. Затова преди нас имаше само 10 км метро и магистрала до Правец. Призовавам всички да пазят и ценят новата придобивка, защото тя не е даденост.