OffNews.bg

Е-търговци предлагат 'безплатна доставка' до магазин. При завършване на поръчката се оказва, че такава опция няма

При пазаруването на подаръци онлайн потребителите да обърнат внимание на крайната цена, която ще платят за стоките в е-кошницата и за доставката, ако се предвижда тя да бъде таксувана. Търговците са длъжни да посочат тази цена в непосредствена близост до бутона за потвърждаването на поръчката.

За това подсеща основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова пред "Фокус".

Руменова разказа за актуална нелоялна практика: 

"Електронни магазини посочват, че клиентите могат да избират между безплатна доставка при взимане на покупката от физическия магазин и получаване в офис на куриерска служба или на адрес срещу заплащане. Когато потребителят е натоварил покупките си в кошницата и остава само да посочи в кой физически магазин да бъдат доставени, се оказва, че в момента „до някои обекти“ такива доставки не се извършват. При смяна на адреса с друг магазин излиза същото съобщение. Така човек трябва или да се откаже от покупката, или да заплати за куриерски услуги. Или пък да добави още няколко артикула, за да достигне минималната сума, над която доставката става безплатна".

Основателят на "Ние, потребителите" добавя, че когато избираме за подарък ваучер, трябва да обърнем внимание на това дали той е поименен и може ли да се отстъпва на друго лице.

Друг важен момент е да се поинтересуваме за срока му на валидност.

"Може да се окаже, че сме си купили чудесен ваучер, но той да важи до края на януари, а човекът, на когото го поднасяме, да няма възможност да използва услугата или да посети културното или спортното събитие, което е планирано за тази дата. Затова е добре, когато избираме такъв подход, да видим с какъв хоризонт може да се използва този ваучер", подчерта Руменова.