OffNews.bg

Черната кутия на разбилия се МиГ-29 е силно увредена, ще се търси помощ от Русия

Инженерите в авиобаза "Граф Игнатиево" не могат да извлекат данните от черната кутия на падналия МиГ-29 без опасност от увреждането на паметта, тъй като кутията е силно увредена. Тепърва от ВВС ще се свържат с корпорацията РСК МиГ за да питат кой всъщност е производителят на кутията, след което ще се свържат с него за да извлече той данните от регистратора.

Това се разбра от пресконференция на командването на авиобаза Граф Игратиево на която военните авиоинжинери показаха образец на черна кутия на МиГ-29 (регистратор) за да обяснят защо извличането на данните не е възможно в България.

За съжаление, в постъпилия вчера при нас регистратор от падналия МиГ-29 имаше нарушение в корпуса и той беше пълен с вода, имаше и остатъци от петролен продукт, който ние мислим, че е керосин, обясниха военните. В самия модул има деформации, отсъства електрическия съединител и е прекъснат лентовия кабел.

“Притесненията ни бяха, че можем да създадем условия за загуба на информация. Препоръчахме на комисията, назначена за разследване на инцидента, да се обърнем към производителя на това устройство, за да избегнем всякаква загуба на информация, съобщиха авиоинженерите.

Производителят е създал устройство, създал е хардуера, създал е процесор, който контролира записа и свалянето на информация и ние считаме, че той единствен и в най-голяма степен може да гарантира, че тази информация може да бъде свалена без загуба, допълни подполковник Людмил Вълков, началник на отдел Авиационна техника и въоръжение в авиобаза "Граф Игнатиево".

Все още обаче не е установено кой е производителят, тъй като регистраторите в авиобазата са доставяни по договори с Украйна и Русия, но част от украинските регистратори също са произведени в Русия. Бригаден генерал Николай Русев, командир на "Граф Игнатиево", поясни, че МО и разследващите органи ще влязат в контакт с руснаците, за да се прецени дали те ще пратят свои експерти на място у нас, или кутията ще им бъде изпратена.

От информацията в кутията трябва да стане ясно в каква позиция е бил самолета, положение на педали, на елерони, всички необходимо за да се разбере, какво е причинило катастрофата.

От радара на Граф Игнатиево се вижда, че в последните секунди самолетът е бил на средна височина. В базата обаче нямат записи на разговорите, тъй като учението е командвано от пункт на полигона в Шабла. Те са на разположение на разследващите катастрофата.

“Майор Терзиев е наш приятел, наш брат. Искам да знаете, че ако ние можехме да извлечем тази информация със сигурност щяхме да го направим”, каза майор Николай Матеев. Той обясни, че инженерите са решили да спрат в момента в който е можело да унищожат информацията.

Версиите подхранват всякакви спекулации, които не дават резултати. Майор Терзиев беше прекрасен човек и не го заслужава. Ще направим всичко възможно за да има резултат, каза още Матеев.