OffNews.bg

Как лично да поемем отговорността от пътните инциденти

Нека бъдем хора. Да не закачаме държавата за разни маловажни неща като човешки животи, убийства и умирания. Нека не я отклоняваме от генералната цел да усвоява. Моля, да не закачаме разни прикачени фирми, за това как правят усвояване по обществени поръчки. За резултатите от това усвояване. Какви сме ние, че да се осмеляваме да мислим по тези възвишени теми?

С други думи – не клатете лодката, защото в нея се возят преяли ендемити и всяко раздрусване може да доведе до спонтанно повръщане.

Нека видим как можем да ограничим инцидентите по пътищата и лично да поемем отговорността от такива.

Първо. Задължителни летни вериги. Идеята е тъпа, но има къде по-тъпи реализирани идеи. Дори е толкова тъпа, че ще мине на първо четене в парламента. След въвеждане на летните вериги няма да се задават истерични въпроси асфалта става ли за нещо или не. Ако не си бил с вериги – виновен си и кауш.

Също така, пожелателно, да се избере лицензиран търговец на летни вериги. Така парите ще отиват на едно място.

Второ. Задължителни граждански отговорности, Ама три. Ако единият застраховател ненадейно фалира, да има още две. И каше – 500 кинта под шофьорската седалка, за всеки случай.

Трето. Ако парите не достигат - Винетката да се вдигне на хиляда лева. Да не важи за събота и неделя. Съботно-неделните винетки ще се отработват с полагане на труд по пътищата. Малко соц. Нали все ревете, че ви е носталгично? Що пък не?

Четвърто. Задължително да се построят скривалища или окопи за служителите на КАТ. Така няма да се мъчат, клетите те, как да се прикриват зад борчета и завойчета и хем да са на открито, хем никой да не ги види. Какъв по-подходящ контрол от това?

Пето. Ако парите още не достигат - смяна на номерата през шест месеца. Също смяна на документите в същия срок. То, не че са много пари. За едно, максимум за едно и половина крадения, пардон – усвоявания, ама все пак…

Шесто. Да се наблегне на ограничение на скоростта. Направо да въведем липсата на скорост. Навсякъде да се намали с 20-30 километра. На места може и с повече.

Седмо. Да има участъци от пътя, в които да е забранена скоростта въобще. Не ме интересува, че няма логика. То в какво ли има?

Осмо. Ако парите не достигат, да се въведе нов данък. Да кажем за старите коли. И без това 90% от колите са такива.

Девето. За последното предложение ще ме разберат само любителите на квантовата механика. Всеки е невинен до доказване на вината му, но всеки, който пътува автоматично да е виновен. Дуалистично. Така цялата вина за всеки пътен инцидент ще бъде персонализирана, лична. Независимо шофьор, пътник, пешеходец… Всеки, който е на път е виновен и толкоз. И няма да се търсят отговори в разни министри, фирми или академици. Нека се гласува такъв закон. Защо пък не?