Партиите харчат по-малко за реклама на тези избори
ГЕРБ харчи най-много за политическа реклама, а ДПС не плаща за медийни участия. В сравнение с предишни кампании обаче политическите формации харчат по-малко пари за медийна реклама.
Това съобщи пред БНР Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда (ИРПС). Институтът традиционно следи по време на предизборна кампания 40 медии.
Лазарова, която е и председател на Обществения съвет към ЦИК, посочи, че в сравнение с кампанията 2 в 1 през ноември 2021 г. средствата, които формациите отделят за политическа реклама, са значително намалели.
За първите десет дни на настоящата предизборна кампания политическите формации са похарчили малко над 587 000 лева. За сравнение - през 2021 г. са били разходвани 863 000 лева. Лазарова коментира, че се наблюдава сериозно намаление в парите, които отделят за агитация чрез медиите.
"Забелязва се липсата на платени форми от страна на ДПС. За справка – към края на миналата кампания, за 30-те дни миналата година те са разходвали около 130 000 лева за медии."
Най-предпочитани към този момент медии са БНТ и "Евроком". Най-много формации са подписали договори с "Евроком". При "Възраждане" има медиен акцент върху тази телевизия, сочат данните на ИРПС.
ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ инвестират по-равномерно в различни медии. Към този момент партията на Бойко Борисов е натрупала най-големи разходи за медийна реклама. И в тази кампания те инвестират във вестници и сайтове като "24 часа", "Труд" и "Епицентър".
Ива Лазарова подчерта, че тенденцията от предходните няколко предизборни кампании е те да са слаби в първите десет дни, след което се наблюдава засилване към финала.