OffNews.bg

Mediaresearch заяви амбиция да остане единствената пийпълметрична агенция на пазара

Чешката пийпълметрична агенция Mediaresearch, която от две години работи и на български пазар, заяви амбицията си да наложи своите данни като единствената "валута" за изследване на телевизионната аудитория.

Това стана ясно от думите на директора "Бизнес развитие" на Мediaresearch Томаш Бичик на среща с журналисти.

В дългосрочен план не виждам перспектива за две валути, в повечето развити пазари няма такава практика, каза той в коментар на настоящата ситуация у нас. В момента две компании - ГАРБ и Mediaresearch - предлагат на телевизиите, рекламните агенции и рекламодателите данни за телевизионните рейтинги. 

Изказването на Томаш Бичик идва след като стана ясно, че от есента Нова телевизия ще използва само данните на Mediaresearch и няма да продължи договорните си отношения с ГАРБ. Конкурентната bTV работи с ГАРБ, а БНТ пусна спорна обществена поръчка за доставчик на данни за аудиторията й. В момента Mediaresearch оспорва пред Комисията за защита на конкуренцията конкурса заради дискриминационни условия. В тях бе записано, че компанията доставчик на рейтинг данни трябва да измерва и аудиторията на радиото и пресата. Според Mediaresearch това е силно ограничаващ параметър и е необичайно да се изисква от един доставчик да изпълнява и трите дейности едновременно.

Чешката компания се надява скоро да убеди пазара в качеството на своя продукт. Ключът към представителността на рейтингите, по думите на Бичик, е в структурата на панелната извадка от зрители и в процеса на обработка на данните.

Плановете на Меdiaresearch са да се разшири изследването на телевизионната аудитория с информация за медийно потребление на допълнителни екрани – лаптопи, таблети, мобилни устройства. Това отговоря на съвременните тенденции на развитие на телевизиите и на новите модели на медийно потребление. Ще разговоряме с телекомуникационните компании идоставчиците на мобилни услуги в България, заяви Томаш Бичик.