И през 2013 държавата е била най-големият рекламодател
Нетните приходи от реклама в България за 2013 са 303 млн. лева, като и през изминалата година се запазва тенденцията най-крупният рекламодател да е държавата.
Това съобщи в доклада си председателят на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) Красимир Гергов по време на тазгодишния форум на организацията.
Прогнозата за рекламния пазар за 2014 година е за слаб ръст от 2%, като най-голям е потенциалът за растеж при интернет рекламата.
Държавата отново е била най-големият рекламодател за 2013-а с мащабната рекламна кампанията за цифровизацията, както и с отпусканите от министерства, общини и европрограми обществени поръчки за реклама на определени политики и проекти.
Телевизия
Телевизията остава медията с най-висок дял от пазара - 185 милиона. Ръстът спрямо предходната 2012 година е от 2,5%, като до голяма степен се дължи на парите, дошли от рекламната кампания за цифровизацията, сочи анализът на специалистите.
Прогнозата за тв рекламата през новата година е скептична: през първите месеци на 2014 има спад на рекламните бюджети за тв реклама в сравнение с началото на 2013. Това се дължи на поредното свиване на рекламните бюджети на основни рекламодатели, отложеното стартиране на немалко рекламни кампании, недобрите данни за потреблението и икономиката в страната.
Най-големите рекламодатели в телевизиите са Vivacom, Procter