OffNews.bg

Георги Домусчиев: Ще поддържаме досегашната политика на Нова Броудкастинг Груп

„Инвестицията ни в „Нова Броудкастинг Груп“ е стратегическа за нашия инвестиционен холдинг. Тя ни дава възможност да навлезем в един перспективен и нов за нас индустриален сегмент. Възнамеряваме да продължим успешното развитие на медията, опирайки се на качеството и доказания професионализъм на хората и мениджърите, работещи в групата на „Нова“. Неслучайно медията е водеща в страната. Възнамеряваме да поддържаме досегашната политика на „Нова Броудкастинг Груп“ за обективна публицистика, лоялност към зрителите и партньорите, както и високо качество на съдържанието и програмите. Надяваме се с нашата финансова подкрепа медията да продължи да се развива ускорено и да предлага все по-добър и интересен продукт на зрителите. Не на последно място, ще окажем значителна подкрепа за утвърждаването на „Нова“ като „българската телевизия“ със запазването и включването в програмите на все повече български сериали, филми и развлекателни програми“.

Това коментира в съобщение, публикувано на сайта на Нова телевизия, Георги Домусчиев - изпълнителен директор на „Адванс Пропъртис“ ООД. Това е дружеството собственик на фирмата купувач на Нова Броудкастинг Груп - "Адванс Медиа Груп" ЕАД.

Официалното съобщение на „Адванс Медиа Груп“ ЕАД гласи:

„Адванс Медиа Груп“ ЕАД и шведската медийна група Modern Times Group (MTG) подписаха договор за продажба на „Нова Броудкастинг Груп“ АД. Общата стойност на сделката е 185 млн. евро. Споразумението предвижда българската компания да придобие 100% от „Нова телевизия“ и мажоритарен дял в „Нет Инфо“.

Прехвърлянето на собствеността подлежи на регулаторно одобрение от страна на Комисията за защита на конкуренцията, а финализирането на сделката се очаква да е факт през второто тримесечие на 2019 г.

„Нова Броудкастинг Груп“ АД притежава най-голямата медийна група в България. В портфолиото на компанията влизат 7 телевизионни канала. Компанията е най-големият участник на онлайн пазара в страната, достигайки до около 75% от хората, използващи интернет в България.

Приходите от продажби на „Нова Броудкастинг Груп“ АД за 2018 г. се оценяват на 112.5 млн. евро, а оперативната печалба (EBIT) е достигнала 21.8 млн. евро. В компанията работят 650 души.

Йорген Линдеман, президент и главен изпълнителен директор на MTG, на свой ред коментира, че сделката е част от стратегическото решение да бъдат намерени нови собственици, които да инвестират в развитието на медийната група в България.