CARAT e глобална медия агенция №1 за втора поредна година
Carat беше отличена като водеща медия агенция №1 в света от международната изследователска агенция РЕКМА (RECMA). Тя печели приза за втора поредна година на база на изследване, което покрива 44 страни в целия свят. Според РЕКМА Carat има 12,6% пазарен дял в световен мащаб, което дава на медия агенцията 1243 точки – със 100 пункта повече от миналогодишния резултат. Това превръща компанията в безапелационен лидер, който задминава най-близките си конкуренти OMD и Mindshare.
Carat е водеща агенция на седем пазара – САЩ, Китай, Канада, Дания, Тайланд, Хонконг и Тайван и държи силни позиции в други страни като Великобритания, Франция, Германия, Италия Филипините, Нова Зеландия. В България Carat е в челната тройка. По региони агенцията е лидер в Северна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион и трета сила в Европа, след Mediacom и MEC.
„Това е фантастичен резултат. За да постигнеш това, трябва да си на първо или на второ място на повечето пазари в света, където оперираш. Това, което показваме е последователност и умение да се задържим тази позиция в толкова много различни страни по света“, казва президента на Carat Дъг Рей.
Глобалния доклад на РЕКМА е най-важното и основополагащо изследване, правено от агенция за медийни проучвания. Та базира своята класация на качествени показатели от 44 различни страни. Във всяка държава, медия агенции и независими играчи са оценявани на базата на 16 до 19 ключови критерии за представяне, разделени в четири категории - Комуникационни конкурси, Моментум (ръст на клиентско портфолио, ръст на пазарен дял, нов бизнес, награди, промени в топ-мениджмънта и др.), Ресурси (географско покритие, диверсификация, процент на дигиталните активности, развитие на персонала) и Профил на клиентите (лоялност, брой големи рекламодатели, локални клиенти и т.н.).
* * *
Carat България е създадена през 2012 г. и за кратък период от време, компанията постигна сериозен успех на местния пазар, като се позиционира като иновативна и високоефективна комуникационна агенция.
Основният фокус на компанията е върху стратегическото планиране на комуникациите, медия планиране и купуване и медия проучване. Сред клиентите, които ползват нейните услуги са Mondelez, Мтел, General Motors, Софарма трейдинг, Adidas, Mattel и др.
Основната цел на агенцията е да създава допълнителна стойност, чрез ефективно управление на медия микса. Предимството на компанията при планирането на комуникациите се гради върху уникален инструмент - The Consumer Connection System. CCS e система за проучване на потребителските нагласи, без аналог на българския пазар, чиято основна цел е да усъвършенства процеса на комуникационно планиране и да предостави на клиентите на агенцията оптимални възможности за медиен микс спрямо нуждите на кампаниите.