14-тата Световна среща на българските медии ще се проведе в Скопие
Четиринадесетата световна среща на българските медии ще се проведе от 24 до 28 октомври в Скопие, съобщи на пресконференция днес генералният директор на БТА Максим Минчев.
Мотото на традиционната среща, организирана от БТА и Асоциацията на българските медии по света, тази година ще е "Медии и памет". Сред работните подтеми са "Различните лица на патриотизма", "Бизнес и национален дълг", "Пропаганда срещу журналистика", но поканените ще могат също да правят предложения за теми.
Очакванията са във форума да участват представители на около 40 медии от около 25 държави. Минчев се надява, че близостта на Скопие ще даде възможност на много български медии също да се включат в срещата. Има идея и за по-богата културна програма като концерт, изложби, премиери на книги.
Генералният директор на БТА коментира още, че са настъпили изключително позитивни промени в отношенията между България и Република Македония. Затоплянето продължава и трябва да бъде използвано, защото е от интерес както за България, така и за Република Македония, допълни той.
Основен партньор ще бъде Македонската информационна агенция, като събитието ще бъде подкрепено още от българо-македонската камара и фондът "1300 години България".
Продължава да е динамична и богата българската медийна палитра извън България, очакваме медии от Чикаго, Бостън, Канада, Западна Европа, отбеляза Максим Минчев.
Генералният директор на БТА припомни, че догодина на БТА ѝ предстои също голямо медийно събитие - Шестият конгрес на информационните агенции ще се проведе през юни в София. В него ще вземат участие медии от пет континента.
Георги Лозанов, който е директор на Дирекция "Културни комуникации" в БТА, заяви, че световната медийна среща е форум, който помага за самооглеждането на медиите - процес, който е необходим за всяка професия.
Тази среща успява да превърне българските медии в общност, коментира той. Според него форумът помага за общата толерантност, защото е важно тя да съществува като професионален стандарт.
Лозанов отбеляза, че от една година насам българо-македонските отношения започват да се превръщат в позитивен пример как могат да се изтласкват предразсъдъците и хората да общуват тук и сега. Този процес всъщност започна като медиен процес, между български и македонски медии, още преди пет години, и сега и самите политици го правят, посочи той.
Тринадесетте срещи, проведени досега в София, Чикаго, Рим, Мадрид, Варна и Бургас, Виена, Амстердам, Букурещ, Пловдив и Велико Търново, Босилеград и Цариброд, Атина, Прага и Кишинев, се превърнаха в национални събития със значим обществен ефект. Освен спояващо събитие за медийната гилдия, те са и своеобразна национална кауза, тъй като провокират диалога между сънародниците ни от всички континенти.