OffNews.bg

Виртуозът Ара Маликян е звезда в новия филм на Карлос Саура (трейлър)

Концерт-майсторът на Кралския симфоничен оркестър на Мадрид Ара Маликян триумфира с поредното си участие в киното. Ексцентричният цигулар с арменски корени, ливански произход и испански паспорт е една от звездите в новия филм на режисьора Карлос Саура - „Хота: Отвъд Фламенкото“ ("J: Beyond Flamenco"), който тръгва на голям екран у нас от 13 януари.

Прочут със своите музикални документални филми, Карлос Саура посвещава последната си работа на традиционния танц „хота“ от провинцията Арагон – родното място на режисьора. Чувствените движения в него показват Испания в нова светлина, различна от познатото фламенко.

За да изрази неизразимото в „Хота“ Карлос Саура се доверява на най-добрите испански и международни инструменталисти, певци и танцьори в това число виртуозния Ара Маликян, класическия китарист Канисарес, гайдаря Карлос Нунес, танцьорите Цара Барас и Мигел Анхел Берна.

„Не го познавах, преди да го гледам в едно телевизионно предаване за млади таланти. Бях впечатлен тогава, а когато се запознахме, се оказа още по-прекрасен човек. Излъчва благородство и уникална харизма“, споделя Карлос Саура първите си впечатления от Ара Маликян.

За щастие българските меломани ще имат възможността да се срещнат с Ара Маликян на 28 февруари на концерта му в Зала 1 на НДК, който е част от голямото му европейско турне и ще разкаже невероятната история на една цигулка.

„Когато хване цигулката и засвири, се потапя в музиката и нищо повече не го интересува. Той е нетипичен и виртуозен музикант, който си заслужава да бъде слушан отново и отново. Според мен той ще направи собствена школа в свиренето на цигулка. Просто стилът му е много специфичен и отличителен. Маликян притежава инстинкт към музиката и цигулката, какъвто съм виждал единствено в най-големите виртуози. Наистина впечатляващ музикант и човек. Истинско съкровище”, завършва режисьорът.

„Хота: Отвъд Фламенкото“ е осмият филм с участието на Ара Маликян. Той е любимият цигулар на Педро Алмодовар и музиката му звучи в двата му филма „Говори с нея“ (2002) и „Лошо възпитание“ (2005). Маликян свири също в Manolito Gafotas (1999) на реж. Мигел Абаладехо, El Otro Barrio (2000) на Салвадор Гарсия Руис, Los Pasos Perdidos (2001) на Манане Родригес, Ecos (2006) на Естефания Муняс и Pájaros de papel (2010) на Емилио Арагон.