Близо 19 милиона тв зрители в САЩ са гледали Оскарите, но това съвсем не е много
18.7 милиона зрители пред телевизорите в САЩ отчитат пийпълметриите, измерващи телевизионния рейтинг на връчването на филмовите награди "Оскар", съобщава Ройтерс.
Данните са публикувани от Walt Disney Co вчера и в сравнение с миналата година, която ще запомним с шамара от Уил Смит по водещия Крис Рок, тази година има сериозно нарастване на телевизионната аудитория. Повишението е с 12%.
Другата разлика с миналата година е наличието на два блокбъстъра сред номинираните филми - дългоочакваната втора част на филма на Джеймс Камерън "Аватар - природата на водата" и втората част на легендарна лента от 80-те години на миналия век "Топ Гън" - "Топ Гън Маверик".
Това са добрите новини за церемонията. А сега лошите.
Въпреки че аудиторията нараства с 12%, това е третата най-малко гледана церемония в историята на телевизионното излъчване на наградите. Наблюдава се трайно намаляване на зрителите на традиционните тв екрани за сметка на видео стрийминг платформите, коментира Ройтерс. Най-многобройната зрителска аудитория на церемонията е била отчетена точно преди четвърт век, когато големият победител друг хит на Камерън - "Титаник", а връчването на филмовите награди гледат пред тв екраните 57 млн. зрители. Най-ниската гледаемост е през 2021 г. - 10,5 милиона зрители.
Чрез Instagram, Twitter, Facebook и YouTube са гледали 27,4 милиона.
Оскарите бяха актуална тема №1 в Twitter по целия свят по време на предаването.
Големият победител тази година стана филмът "Всичко навсякъде и наведнъж", предизвикал противоречиви мнения сред феновете на киното. Извън борда без нито една награда остана един от най-стойностните филми от последните години - лентата на Мартин Макдона "Баншите от Инишерин".
Припомняме, че тази година един от големите победители бе филмът "Навални", а българският разследващ журналист Христо Грозев е една от основните фигури в екипа, създал документалната лента.