Зачестява забавянето на доставки при поръчки онлайн, предупреди председателят на КЗП
В последните седмици се наблюдава зачестяващ проблем, свързан със забавянето на доставката на поръчани онлайн стоки, потвърди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в интервю за Bulgaria On Air.
Причините вероятно се коренят в бурното развитие на онлайн търговията и невъзможността на търговците да отговорят на темпото на поръчките, особено в кампании като "Черен петък" и преди Коледно-новогодишни празници, смята Маргаритов.
КЗП внимателно следи дали онлайн магазините спазват сроковете за доставка. В противен случай те подлежат на санкция.
Той препоръча в предстоящите по-натоварени дни търговците да осигурят необходимия капацитет, за да спазят сроковете и увери, че ако не го направят, ще бъдат глобявани, "дори и да се опитат да се измъкнат по някакъв начин".
А потребителите съветва да пазаруват от надеждни електронни магазини и да проверят предварително е куриерът. Хората могат да претендират за обезщетение при претърпени вреди, които трябва да бъдат доказани.
Председателят на КЗП предупреди и за рискове при резервации на празнични пакети в последния момент. Например, потребителят може да бъде заблуден, че му се предлага намаление, а после да установи, че стаята няма изглед към планината и че нейната цена е такава по принцип.
Внимавайте и за намалени хранителни стоки - те може да са с изтекъл или изтичащ срок на годност, предупреди Димитър Маргаритов.