Антон Хекимян: Голямата ни цел е нула жертви на пътя
Столичният КАТ ще се премести на терен до Околовърстното, за да не генерира трафик от стотици автомобили на ден. На мястото му ще могат да се изградят обекти на образователната и социалната инфраструктура, от каквито се нуждаят и четирите квартала в близост: „Изток“, „Дианабад“, „Дървеница“ и „Мусагеница“.
Агенция „Митници“ също отива на Оковръстното, като напуска бул. „Рожен“ на терен, защото дейността на митниците генерира всекидневен тежък трафик, който затруднява придвижването в северните територии.
Автогара „Изток“ ще бъде обособена на входа на София при Южната дъга заедно с разширението на метрото, а автогара „Овча купел“ ще бъде преместена до новата интермодална станция на метрото в „Обеля“.
Това предвижда програмата на Антон Хекимян и екипа му за пътната безопасност в София.
"Настоявам Народното събрание да приеме внесения законопроект, който позволява изградените от общините камери за управление на трафика, да се използват и за контрол на скоростта. Инвестициите в пътната безопасност са инвестиции в живота и затова залагам създаването на специален отдел в Столична община, който да въвежда и контролира изпълнението на мерките. Отделът ще има за задача да събира данни за всички критични места, тези с най-голяма концентрация на пътнотранспортни произшествия, както и сигнали от граждани. И ще координира действията по обезопасяването им", казва още Хекимян по време на предизборен дебат, организиран от Института за пътна безопасност.
Сред най-важните приоритети в управленската стратегия на Хекимян за София е разработването на цялостна програма за подобряване на пътната безопасност. А амбициозната цел е нула жертви на пътя.
Това означава включване на всички общински камери за управление на трафика към системата на Пътна полиция за контрол на скоростта и преминаването на червено. Столична община разполага със 700 трафик-камери, които технически могат да бъдат надградени с минимални инвестиции, съобщават експертите на ГЕРБ. И още: 70% от събраните глоби за пътни нарушения, регистрирани от Общината, да остават в бюджета на София и с тях да бъдат изпълнявани единствено мерки за пътна безопасност.
Сред важните акценти в сектор „Транспорт“ през новия мандат са автоматизацията и дигитализацията на процеса по заснемане на пътни нарушения, както и връчването и събирането на глобите.
За безопасност и спокойствие на жителите в кварталите ще бъде заложена мярката „Зона 30“ - ограничение на скоростта от 30 км/ч, защото е доказано, че намалената скорост спасява живот.
ГЕРБ ще продължи с монтирането на защитни пешеходни острови на улици и булеварди с интензивен трафик, без да намалява броя на лентите за движение. Също така ще продължи с изграждането на повдигнати пешеходни пътеки и изкуствени неравности, чиято цел отново е намаляване на скоростта.
Хекимян съобщава, че в плановете му за управление е заложено пред пешеходните пътеки при училищата и детските градини да има специална червена намаляваща скоростта пътна настилка. Тя притежава висок коефициент на сцепление, за да може при натискане на спирачка колата по-бързо да спира.
„Връщаме мигащата зелена светлина на светофарите и настояваме за промяна в наредбата на Министерството на регионалното развитие, която я ограничава. Тестовото прилагане на „мигащо зелено“ в София доказва, че с тази функция се постига намаляване между 2 и 5 пъти на минаването на червен светофар и на пътнотранспортните произшествия“, заявяват експертите от екипа на Антон Хекимян.
Идеята да се въведе мониторинг в реално време за състоянието на пътната настилка, пътните знаци и маркировката чрез специален софтуер и камери на превозните средства на градския транспорт, носи висока обществена полезност. Също така ще бъде изградена и система от метеостанции и специален софтуер на мостовете на големите булеварди, която автоматично да подава информация за състоянието на пътната настилка и нуждата от обработка срещу заледяване при ниски температури.
„Голямата ни цел е нула жертви на пътя“, обобщава мерките в частта „Пътна безопасност“ на сектор „Транспорт“ от управленската си стратегия кандидатът за столичен кмет Антон Хекимян. За да бъде София „уреден и сигурен град“.
Местни избори 2023
Платена публикация
Купуването и продаването на гласове е престъпление.