Управителят на Школо: Няма място за притеснения. Нещата си продължават както досега
Британската компания "Джунипър Едюкейшън" ще продължи да поддържа електронните дневници на българските училища. Съоснователят на платформата Shkolo.bg и неин управител Любомир Ваньов бе категоричен, че няма да има негативни последици за българското образование от продажбата на платформата "Школо".
Ваньов коментира пред OFFNews промяната на собствеността на образователната платформа и дали това ще се отрази по някакъв начин на българската образователна система.
Темата придоби широка популярност, след като стана ясно, че най-големият доставчик на образователен софтуер и услуги във Великобритания "Джунипър Едюкейшън" (Juniper Education) е придобил "Школо" - платформата за електронните дневници в българските училища. Мнозина, ангажирани в българското образование, изложиха своите притеснения. От компанията дадоха гаранции, че няма да има негативни последици от смяната на собствеността.
"Компанията ще продължава да се развива и да предоставя същата добра услуга. Нещата си продължават така, както са били досега", заяви Любомир Ваньов.
По негови думи няма място за притеснения относно неприкосновеността на личните данни данни на учениците. Всички договори за защита на личните данни с образователните институции остават в сила и компанията ще продължи да действа в съответствие с българското и европейското законодателство, увери той.
Макар доскорошните собственици на "Школо" да успокояват, че дейността няма да бъде засегната, а данните на учениците ще са защитени както досега, МОН изглежда има опасения. Днес министерството обяви, че сезира ДАНС и Комисията за защита на личните данни за проверка на случая. Ведомството допълва, че не е било осведомено за продажбата на платформата.
"Изобщо няма поле за притеснения, а за гордост. Това е шанс за България да си изгради добро име в Европа, дори в целия свят. Да се говори с добро за нея, за образователния софтуер", подчерта съоснователят на Школо ООД.
Към момента за компанията работят около 40 души. Те ще запазят работните си места и дори ще се открият нови такива в техническите екипи на "Школо".
Управителят на компанията коментира и причините за продажбата на "Школо". Според него следващата логична стъпка за продукта и компанията, след осем години работа, постижения и развитие, е именно да излезе на други пазари. Цената на сделката не се съобщава.