OffNews.bg

Нина Виткова разказва за: Nestle, производството на шоколадови изделия и опазването на околната среда

Как се е променила шоколадовата индустрия в България последните 10 години? И как се ангажира Nestle в опазването на околната среда?

Отговорите на тези интересни въпроси и на много други даде Нина Виткова, мениджър на фабриката на Нестле в София:

По какъв начин се е променила шоколадовата индустрия в България за последните 10 години?

Все така сладка и вкусна е! А промените следват динамиката на ускорения технологичен бум, в който всички живеем, затова и нашата индустрия, подобно на много други, става все по-интелигентна и все по-зелена. Високите технологии навлизат активно, машините от последно поколение, с които работим, вече използват в голямата си част изкуствен интелект и автоматизация на производството, които са насочени както към оптимизация и ефективност на процесите, ергономия на работното място, така и създаване на максимално щадящо за околната среда производство. Иновации се използват широко и за създаване на нови продукти, отговарящи на нарастващите изисквания на потребителите.

Във фабрика „София“ съгласно последните прогнози 2021 година ще произведем 16 700 тона шоколадови изделия, от които над 90% са за износ към над 35 държави в целия свят.

Какви стъпки ще предприемете за да продължите със зелената политика на Nestle?

Нестле групата работи активно на глобално ниво за постигане на Net-Zero компания до 2050.

KitKat марката има ангажимент да постигне нулеви емисии до 2025.

Поставили сме си силно предизвикателни конкретни цели за намаляване на емисиите и ускоряване на процеса по преминаването към регенеративни хранителни системи.

Нестле е активен участник и в СОР 26, защото вярваме, че няма индивид или организация, която да може да постигне значим принос самостоятелно. В Нестле вярваме, ча само обединени индивидите и индустрията можем да направим разликата. За това ние сме отворени към диалог, готови сме да чуем какви са очакванията към нас, както и да споделим плановете си.

На местно ниво в България във фабрика в София, която е компетентен център на KitKat® марката и на новото производство на Smarties® продуктите , работим по устойчив план, който цели да допринесе към глобалните ангажименти на компанията. Ниско въглеродно производство и логистика, намаляване на количеството използвана енергия и опаковките са основните ни фокуси като през 2021 имаме редица конкретни достижения - инсталирахме високо ефективен хладилен агрегат със система за усвояване на отделената топлинна енергия, оптимизирахме системата за дистрибуция на компресиран въздух, инсталирахме високо ефективни помпи за индустриална гореща и студена вода и подобрихме енергийната ефективност на сградата на фабриката.

Голямо достижение и лична професионална гордост за нас е, че от лятото на 2021 година постигнахме 100% рециклируеми опаковки на KitKat® продуктите, което на фона на нашата производителност от над 350 милиона опаковки на година е новина от огромно значение за опазването на природата. Новото глобално производство на Smarties® продукти, което стартирахме през ноември тази година, също е с много ясни ангажименти към околната среда – Smarties® бонбоните са са първата глобална марка за шоколадови изделия с опаковка, която е от 100% рециклируема хартия.

Какви мерки ще вземете за ограничаването на въглеродни емисии в новото производство на Smarties, което се помещава във фабрика София?

Изборът ни на оборудване с машини от последно поколение, някои от които са единствени по рода си не само на Балканите, е изцяло воден от критерия за енергийна ефективност на цялостното производство. Въведохме умно осветление, което регулира интензитета на светлината и продължаваме с инвестициите за повишаване на енергийната ефективност на цялата сграда на фабриката, както и на цялостния производствен процес.

С какво е различно новото производство на Smarties в България?

Smarties® бонбоните са вкусни и весели бонбони не само с история, но и с мисия. Те са създадени, за да провокират детското въображение и да внасят цвят и настроение в ежедневието. Произвеждат се с грижа за здравето на децата с намалено количество захар и с изцяло естествени оцветители от натурални продукти като спирулина, шафран, малц, цвекло, репичка и куркума. Опаковките им, освен, че са от 100% рециклируема хартия, се предлагат и в мини вариант, съобразен с точно допустимото количество въглехидрати на ден. Така че това е едно наистина различно производство. За България е голямо признание, че точно нашата фабрика, в София, започна производството на тази марка и ще бъде компетентен център за разработване на нови продукти за Smarties марката, в допълнение на това, че сме такъв център и за марката KitKat за цяла Европа. Инвестицията е 21 милиона лева, открити са 70 нови работни места, а обемът на производството се планира да е 2 300 000 опаковки до края на 2021 г, предназначени за местния пазар и експорт до над 10 страни по света .

Условията на пандемия затрудняват ли производството?

Пандемията е изпитание за всички хора и сфери на живота, ние не правим изключение, но тъй като в нашата фабрика принципно мерките за сигурност и хигиенните стандарти са изключително високи, не бих казала, че в това отношение се наложи да правим кой знае какви промени. Всички наши работници, без отношение към пандемията, за да влязат във фабриката задължително са в защитни облекла, ползват се дезинфектанти и ръкавици – това са стандартни изисквания, които гарантират чистотата на самото производство. Допълнително въведохме защитни прегради за някои позиции и UV лампи за дезинфекция. По-сложно е и планирането на работните смени, така че да се гарантира отделяне на екипите, но като цяло за нас всички тези мерки са част от ежедневието ни. Другият възможен проблем са доставките на суровини, но тъй като Нестле е огромна компания и планирането на обеми е голяма част от стратегическите инвестиции, успяваме да се справяме. .