Веригите магазини с удължено работно време за празниците
Веригите магазини за хранителни и нехранителни стоки ще работят с удължено работно време по празниците, за да се избегне струпване на хора. Те ще започват работа по-рано сутрин и ще са отворени до по-късно вечер.
Това стана ясно на брифинг след среща на икономическия министър Лъчезар Борисов, члена на НОЩ доц. Ангел Кунчев и мениджъри на големи търговски вериги.
Доц. Кунчев посъветва потребителите да следят по графиките в интернет кога са пиковите часове за дадения обект и по възможност да ги избягват.
Макар големите магазини освен моловете да остават отворени по празниците, ако станем свидетели на сцени на големи струпвания, каквито имаше наскоро, ще се принудим да затворим обекта, заяви експертът от НОЩ. Затварянето може да е за 24 часа, стана ясно от думите му.
Всеки магазин ще трябва да ограничи посетителите според площта си, като изискването е да няма повече от 1 клиент на 5 кв. м. Някои вериги доброволно са въвели по-високи ограничения - по 10 или по 15 кв. м площ на клиент. Въведени са термокамери, станции с дезинфектанти, охрана на входовете, изискване за носене на маски. Според главния изпълнителен директор на "Лидъл" Милена Драгийска естествен ограничител са и количките за пазаруване, които вече се ползват свободно.
По думите на доц. Кунчев три сектора са взели много сериозно противоепидемичните мерки и са ги приложили - хотелите, училищата и търговските вериги. Той даде пример и с обратен знак - заведенията, където са засечени много опити за нерегламентирани частни партита, заключване на вратите срещу проверки от полицията, влизане с пароли и пр. Кунчев призова хората да не организират големи събирания за празниците вкъщи, за да не се изгуби ефектът от затворените заведения.
Екипи на четири институции - РЗИ, МВР, БАБХ и КЗП - ще следят за спазване на правилата в магазините, съобщи министър Лъчезар Борисов. На срещата мениджърите на веригите освен това са поискали "бърза писта" за ваксини.
Йордан Матеев от Сдружението за модерна търговия призова за насочена към потребителите информационна кампания за спазване на дисциплина в търговските обекти.