Удостоверенията по БУЛСТАТ вече ще се подават онлайн
Народното събрание прие в сряда на второ четене законопроекта за изменения на Закона за регистър БУЛСТАТ, внесен от Министерския съвет.
Промените осигуряват изцяло безплатен отдалечен достъп до публичната част на регистър БУЛСТАТ и се създава възможност за издаването на удостоверения в електронна форма и предаването им по електронен път.
Измененията в закона прецезират изискванията към документите, които трябва да бъдат представени от подлежащите на регистрация лица и се предлага подробна регламентацията на достъп до регистър БУЛСТАТ.
Вече ще бъде необходимо създаването на електронна партида и уникален идентификатор за всички лица и организации, вписани в регистър БУЛСТАТ, включително и за чуждестранните физически и юридически лица, когато са залогодатели по Закона за особените залози.
С измененията още се автоматизирано подаване на данни за вписаните в регистър БУЛСТАТ обстоятелства. Урежда се и безплатен обмен на информацията между регистрите на съда, държавните органи и органите на местното самоуправление и местната администрация
Законът влиза в сила от 1 семптември 2018 г.