Турция повиши 10 пъти бюджета си за реклама на туризма
От 18 милиона през 2018 на 180 милиона долара през 2019 е увеличен бюджетът за реклама на Турция като туристическа дестинация, предаде "Хюриет".
Десетократното повишение на разходите за реклама е съпроводено и от създаването на нова ресорна агенция, съобщава министърът на културата и туризма.
“През 2018 година бюджетът ни за промотиране на Турция бе $18 млн. Тази година го повишихме на 180 милиона, а ще се увеличава и още с разрастването на туристическия сектор. Ще провеждаме повече рекламни кампании и ще водим повече туристи", коментира министърът на туризма Мехмет Нури Ерсой.
По думите му брандирането на страната е ключово за туризма, рекламата е от съществено значение и в сектора трябва да се работи на добро професионално ниво.
Телевизионна реклама на страната ще бъде пусната в 20 държави. Агенцията е подписала договор с "Нешънъл джиографик" за производство на три филма, които да покажат красотата на Истанбул и анадолските градове, казва още Ерсой.
Министърът посочва, че епидемията от Covid-19 няма как да не засегне и туризма в страната, макар там все още да няма потвърден случай.
“Ефектът от коронавируса ще започне да отшумява през април-май. Очаква за юни цифрите в туризма да достигнат нивата от юни 2019. До юли секторът ще се възстанови напълно. Очакваме, че загубите ни ще са под средните в световен мащаб. Планираме бързо възстановяване. Предпазните мерки, взети по време на кризата, ти се отблагодаряват след това", добавя министърът.