OffNews.bg

Ще строят 3 хеликоптерни площадки по "Струма"

Най-късно до средата на 2015 г. ще бъдат обявени търговете за изграждането на лот 3 на магистрала "Струма", който ще бъде разположен от Благоевград до Сандански, съобщи на дискусионен форум по темата Десислава Терзиева, министър на регионалното развитие.

По нейни думи изграждането на лот 3 на "Струма" представлява "основен приоритет през новия програмен период, като цялото завършване на магистралата са осигурени средства по нова оперативна програма "Транспорт и транспортна структура".

Най-тежкият и труден участък за направа на магистралата е през Кресненското дефиле и е с обща дължина около 65 км. Предвижда с сумата за построяването му да възлиза на 1.7 млрд. лв. Министър Терзиева допълни, че по трасето е планирано да се изградят 8 площадки за отдих, които нямало да бъдат построени с европейски пари. По 20-25 декара пък ще бъдат отредени за бензиностанции и места за хранене.

"Една бивша министърка беше казала, че не е възможно да се проектират такива места за отдих и нямало да се строят с европейски пари, но ето, че може, всичко е въпрос на проектиране и на правилно разполагане на местата за отдих и на местата, където могат да се правят бензиностанции", каза още Десислава Терзиева.

Освен това по трасето ще има и 3 хеликоптерни площадки, подходящи за спешна евакуация. Планира се да се обособи и специален контролен център за обслужване на двата тунела и магистралата, където ще има машини за зимно поддържане на пътната обстановка, линейки, пожарни, както и камери за наблюдение. Центърът ще е на площ около 40 декара и ще бъде разположен между Крупник и Симитли.

Изграждането на Лот 3 на АМ „Струма“ е основен приоритет за правителството през новия програмен период на ЕС, каза министърът на форум за проектиране на пътната част на подучастъците на Лот 3 на АМ „Струма” в УАСГ.

Терзиева обясни, че Лот 3, който преминава през Кресненското дефиле, е най-тежкият и труден участък от строителството на магистралата, заради необходимостта от изграждане на 15-километров тунел, който ще е най-дългият шосеен в Европа и втори по дължина в света. Съоръжението ще е с две тръби, с по две ленти във всяка посока. Общата дължина на Лот 3 е около 65 км и е с прогнозна стойност от 1.7 млрд. лв. За цялостното завършване на магистралата са осигурени средства от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“.

Десислава Терзиева обясни, че отсечката е разделена на три подучастъка. Първият – от Благоевград до Крупник и е с дължина от 21 км, където също ще се изгражда тунел с дължина от 2 км до село Железница. Прогнозната стойност на пътя, без тунела, е 150 млн. лв., а подземното съоръжение ще струва 200 млн. лв.

Лот 3.2 – между Крупник и Кресна, където ще се строи най-дългият тунел, е с дължина 22 км и е с индикативна стойност 1.1 млрд. лв. Съоръжението ще е на около 30 м дълбочина, съобразено с геологията и ще влиза откъм Крупник преди навлизането на Кресненското дефиле и излиза западно, след Кресна. Планира се изграждането на напречни връзки между тунелите за пешеходци, както и на напречни връзки за навлизане на коли между двата тунела.
Последният подучастък Лот 3.3 е между Кресна и Сандански и е с дължина от 23 км. Предвижда се строеж на 2 пътни възела, шест надлеза и подлеза и десет моста с обща дължина от около 1 км. Прогнозна цена е 200 млн. лв.