Провал и на втория търг за локомотивите на БДЖ
Търгът за обявените на 6 април 49 локомотива и мотриси се провали и при повторното му провеждане днес в БДЖ заради липса на оферти. Това съобщи за OFFNews Веселин Кирев, от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.
Само една компания е купила документи, но не е подала оферти, заради което търгът фактически не се състоя.
Представители на Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт, отидоха в БДЖ за да се опитат, ако започне търгът, да изразят своята позиция, че локомотивите и мотрисите не трябва да се продават, а е по-изгодно да се реновират, ремонтират и пуснат в движение. Те продположиха, че провалянето на наддаването е с цел да направи нов търг, с по-ниски цели. Така локомотивите на превозвача може да бъдат купени на цената на скрап.
"Ние пуснахме сигнал до прокуратурата и още на 8 март търгът беше спрян за около 2 седмици, след това отново обявен за края на месеца и днес трябваше да се проведе повторният търг”, обясни Веселин Кирев, който вчера в интервю за OFFNews разясни скандалния опит за разпродажба от страна на БДЖ.
"Ние като организация искахме да повдигнем въпроса за цялостната поддръжка на подвижния състав на БДЖ. Вече има 4 локомотива, които бяха продадени в Чехия и в момента се движат по техните жп линии. Има още 4 локомотива, които бяха купени от товарната компания „ТБД – Товарни превози” – те също се движат по нашите линии”, обясни Кирев, като подчерта, че целта им е да се инициира цялостен дебат за ремонта на подвижния състав. Според него един от локомотивите е с уникална мощност и е важен за националната сигурност, защото може да тегли тежки композиции.
В момента се отменят много от влаковете на БДЖ поради липса на мотриси и локомотиви, а би могло да се използват съоръжения, които в момента са извън строя.
Вече има интерес от страна на латвийска компания, която е произвела 19-те мотрисни влака, пуснати на този търг. От компанията дойдоха в България, имаха среща със зам.- транспортния министър Антон Гинев и стана ясно, че те могат да бъдат реновирани. Има покана към министър Ивайло Московски, и към директора на БДЖ да посетят Рига и да видят на място какво може да се направи. Смятаме, че могат за доста по-малка сума от закупуването на нов подвижен състав да бъдат ремонтирани мотрисите и локомотивите. Това до някаква степен би подобрило услугата и би решило въпроса с липсващите влакове, каза Кирев.
Относно ситуацията с приватизацията на БДЖ "Товарни превози", нашата позиция е непроменена и считаме, че продажбата няма да покрие задълженията на Холдинг БДЖ, добави той.