OffNews.bg

Не е готово, но е хубаво! АПИ пак се хвали с наполовина свършена работа

И на светлите коледни празници Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) не се отказа от безумието да се хвали с напредъка на строителството на незавършени инфраструктурни обекти.

Въпреки че до парламентарните избори има цели три месеца, напоследък АПИ през ден отчита всеки метър нов асфалт като изключително важна за българското общество новина. Особено смешно е когато агенцията се хвали с трайно забатачени проекти, какъвто е строителството на магистрала Струма в Кресненското дефиле. За него страната ни вече загуби стотици милиони европейско финансиране от настоящия програмен период.

На днешния Стефановден ведомството реши за уместно да разпространи прессъобщение със заглавие "В тунел „Железница" на АМ „Струма" вече се полага вторичната облицовка".

Половината от строителните дейности на тунел „Железница" на АМ „Струма" вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението от южната страна достигна 931 м лява и 838 м за дясната тръба. От северната са изкопани 837 м дясна и 838 м лява тръба. Започна полагането и на вторичната облицовка на тунела. От южната страна изпълнените бетонови работи по стени и свод в дясната тръба са 132 м, а от северната - 186 м., рапортуват от АПИ.

Оттам съобщават и че тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.

Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно и без прекъсване, отчитат още от пътната агенция.

„Железница" е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той ще е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика.

Паралелно се изгражда и мост при директното трасе, преминаващ над р. Суха река, подпорна стена при директно трасе, още един мост над р. Суха река заедно с обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли и хеликоптерна площадка, уточняват още от АПИ и подчертават, че през 2020 г. било напреднало и изграждането на всички стратегически пътни проекти – автомагистралите „Хемус" и „Европа", Видин - Ботевград, както и реконструкцията на Южната дъга от Софийския околовръстен път.