Какво да правим, ако са изтекли наши лични данни? Съветите на НАП
Съвети какво да направим, ако наши лични данни са изтекли при хакерската атака разпространи Националната агенция за приходите днес, ден след пускането на приложението, което позволява проверка.
Ето какво съветват от НАП:
"Ако сте направили справка и тя сочи, че за Вас има неправомерно разкрити лични данни, е важно да знаете, че не е необходимо да предприемате извънредни действия.
Не се налага да сменяте документите си за самоличност.
Няма непосредствен риск някой да се разпореди с имуществото Ви или да поеме задължения от Ваше име, заради неправомерно разпространените данни. Това потвърдиха от Нотариалната камара, банките, дружествата за бързи кредити и лизинг и Агенцията по вписванията.
Съветваме Ви да бъдете предпазливи, когато някой контактува с Вас по телефон или имейл и да не давате на никого финансова информация.
За допълнителна сигурност можете да смените паролата на електронната си поща и ПИК кода от НАП".
На въпроса "Какви конкретни данни за мен са разпространени?" НАП отговарят по следния начин:
"Важно е да се знае, че неправомерно разпространените данни са частични и не позволяват някой да се ориентира в цялостното Ви имуществено състояние.
В момента съпоставяме незаконно разпространената данъчно-осигурителна информация с тази в реалните си бази данни, за да се проверим дали няма дописване или манипулация на публикуваните данни.
Когато приключим със съпоставката ще можем да предоставим и информация за конкретния тип данни, които са били разпространени.
Дотогава е достатъчно да се запознаете с препоръките на НАП във връзка с личните данни".