OffNews.bg

Какви цигари пуши българинът (таблици)

В началото на годината Булгартабак закри и последната си работеща цигарена фабрика у нас - бившата технологична гордост Благоевград - БТ.

Това се случва две години след като Бритиш Американ Табако (БАТ) купи марките на бившия ни цигарен монопол и започна производството им в Румъния, а на пазара на цигари у нас настъпиха доста сериозни размествания показват съвсем пресни маркетингови данни, с които OFFNews разполага. 

От някогашното важно за държавата ни производство на цигари в момента не е останало почти нищо. Но българинът не е спрял да пуши.

Ето какви са данните за продажбите на цигари по производители.

При отсъствието на "Булгартабак" от българския пазар категоричният номер едно на цигарения пазар у нас е именно БАТ.

Според актуалните данни за търговията с папироси в края на март т. г. компанията държи пазарен дял от 40,2 процента. Спрямо същия месец на миналата година делът на световната компания се е повишил с 1,5 процентни пункта, показва статистиката от продажбите.

На втора позиция остава гръцкия производител "Карелия", но с двойно по-нисък пазарен дял. Компанията, която е съсредоточила маркетинга си върху един-единствен бранд, държи 19,9 на сто от пазара у нас. На годишна база делът на "Карелия" спада с 0,6 процентни пунка.

Третият голям дистрибутор у нас е Филип Морис Интернешънъл. През миналия месец неговият пазарен дял е бил 17,4 на сто и също намалява - с 1,1 процентни пункта спрямо март миналата година.

Три други производители - Джапан Табако Интернешънъл, Кингс Табако и Импириал са в групата с пазарен дял под 10%. 

От тях най-голям е делът на JTI. Вносителят на Уинстън и Собрание държи 9,2% от пазара и бележи ръст с 0,6 процентни пункта на годишна база.

На пета позиция по продажби остава българската компания "Кингс Табако", но пазарният ѝ дял съществено намалява. Към март т. г. той е едва 6,8% при 8% през същия месец на 2018 г.

На последно място с пазарен дял от 6,6% е Импириал. Компанията обаче е подобрила представянето си, тъй като преди година е държала едва 5,8% от продажбите на цигари у нас. 

При най-популярните марки лидер продължава да бъде Карелия. Пазарният дял на тази марка в момента е 17,3 на сто при 17,7% преди година. И докато гръцките папироси се задържат на върха, то на втора позиция Ротманс успява да измести Марлборо. Преди година брандът на БАТ е бил чак на четвърто място с дял от 8,7%. Сега вече държи 14,3% от пазара. Марлборо са на трета позиция с дял от 9,9% при 11,5% преди година. Четвъртото място е за Виктори - 8,6%, петото за Ева - 7,3%, а шестото - за Дънхил 6,7%. Следват Давидов, Уинстън, Мерилин и Собрание. Именно последната марка е успяла да избута от челната десетица цигарите Кинг.