Финансов трус в Starbucks
Американската верига кафенета "Старбъкс" (Starbucks) обяви разочароващи данни за продажбите си през тримесечието, приключило на 1 октомври, предаде Асошиейтед прес.
Ръстът на печалбата е 2% при очаквани 3.3% от анализатори на Уолстрийт.
В пари тя е равна на $788,5 милиона. За същия период на миналата година е била 801 милиона.
Общите приходи са 5,7 милиарда, със 100 милиона по-малко от прогнозите.
Според Ройтерс слабите резултати на компанията се дължат както на поредицата урагани, ударили САЩ, така и силната конкуренция на съперници, вариращи от бутиковите кафенета "Интелидженсия" (Intelligentsia) до предлагащите по-евтини продукти конкуренти като "Макдоналдс" (McDonalds).
"Старбъкс" обяви, че ще продаде марката чайове "Тазо" (Tazo), която купи преди 18 години за сумата от 8,1 милиона, на компанията за потребителски стоки "Юниливър" (Unilever) за 384 милиона долара.
Тази зима банка "Джей Пи Могран Чейс" (JPMorgan Chase) ще започне да издава кредитни карти, брандирани с логото на "Старбъкс", чиито притежатели ще печелят награди от веригата кафенета, когато пазаруват с нея.