Филип Морис Интернешънъл е включен в индекса на Дау Джоунс за устойчивост на световно ниво
Филип Морис България представи първи по рода си доклад за устойчивото си развитие през 2022 г. Компанията се похвали и с първото включване на Филип Морис Интернешъбъл в индекса на Дау Джоунс за устойчивост на световно равнище.
В доклада е поставен акцент върху конкретните дейности на компанията в контекста на дефинираните ESG 2 (Environmental, Social and Governance – екологично, социално и корпоративно управление - б.а. ) направления за периода 1 януари – 31 декември 2022 г.
В момента дружеството не е обект на задължителни изисквания за отчитане, но взима предвид изискванията на нововъведената европейска директива за отчитане на предприятията във връзка с устойчивостта. Ангажиментът на Филип Морис България за устойчивост отчита принципа и оценката за "двойна същественост", обясни пред медиите Боян Рашев от denkstatt.
Рашев е водещ експерт по темата устойчиво развитие в България. Консултантската компания denkstatt работи с Филип Морис България от 2015 г. Боян Рашев подчерта, че напредъкът и стратегическото развитие на компанията са представени през призмата на екологичното, социално и корпоративно управление.
Генералният мениджър на Филип Морис България Демиан Пинтос посочи, че основната цел на Филип Морис Интернешънъл е постепенно да откаже хората от тютюнопушенето.
До 2030 г. компанията си е поставила за цел 2/3 от нетните ѝ приходи да идват от бездимни продукти. Пинтос изтъкна, че Филип Морис Интернешънъл има и цел да влезе в нови продуктови категории, свързани с подобряване на качеството на живот и здравеопазването.
Демиан Пинтос отбеляза, че Филип Морис Интернешънъл е първата тютюнева компания, класирана в индекса на Дау Джоунс за устойчивост на световно равнище. През последните няколко години компанията участваше в индекса на ниво Северна Америка, но за пръв път вече е част от глобалния индекс.
Какви са акцентите в работата на Филип Морис България за устойчиво развитие през 2022 г.?
- Кампанията #ПромениКартинката с цел борба със замърсяването с цигарени фасове;
- Навършиха се 5 години на пазара за бездимни изделия в България, вече се създава и конкурентност;
- 87% от върнатите устройства са рециклирани;
- 75% от доставчиците са български компании;
- 9 900 търговски обекта вече участват в програмата за предотвратяване на достъпа на непълнолетни до тютюневи изделия.
Диляна Якова, мениджър „Регулации и устойчиво развитие“ във Филип Морис България, заяви, че в началото компанията е подходила плахо към темата устойчивост, но че благодарение на призмата на ESG, каузата започва да вълнува все повече от служителите на компанията.
"Продължаваме тези усилия, за да направим устойчивостта част от работата на всеки и част от всеки един проект. Премисляме всички директиви и ги правим съотносими към България. Трябва да правим смислени неща, а не само, защото компанията майка така ни диктува. Ние вярваме във всяко едно от нещата, за които говорим", каза Якова.
Боян Рашев на свой ред подчерта, че оценката на съществените теми на Филип Морис България е пионерска сама по себе си, тъй като за първи път са приложени техническите изисквания на Директивата за корпоративна отчетност за устойчиво развитие преди още тя да е влязла в сила. Самото дефиниране на темите е било тежък процес, тъй като често преливат една в друга. За целта Филип Морис България са се допитали до всички заинтересовани страни.
Според проучването въздействието на продуктите върху здравето е най-значимата тема за обществото и заинтресованите групи.
Рашев заяви, че функцията и ролята на най-силния на пазара и да "повлече другите след себе си" чрез даване на положителен пример. "За мен е важно докладът да отразява реалността тук, а не някакви политически решения", обобщи експертът по устойчиво развитие.
Акценти за устойчивото развитие на Филип Морис България за 2022 г. в цифри:
Екологични
- Над 87% от върнатите от потребителите IQOS устройства са рециклирани;
- 84% от отпадъците от опаковки са рециклирани;
- Информационната кампания #ПромениКартинката мобилизира над 120 доброволци в почистващи акции.
Социални
- над 75% от доставчиците са български компании;
- Над 9 900 търговски обекти са включени в програмата за предотвратяване на достъпа на непълнолетни до тютюневи изделия;
- 38% от служителите на компанията са се възползвали от възможностите за кариерно развитие в компанията.;
- 2500 души се включиха в програмата "Забавно лято, грижовна есен" в 43 села в 5-те тютюневи райони.
Управление
- Отбелязваха се 5 години от началото на мисията на компанията за бъдеще без дим в България с представянето на водещата бездимна алтернатива IQOS;
- Ускори се преходът към бъдеще без дим – мрежата от търговски обекти, предлагащи IQOS устройства, се разшири с 50% спрямо 2021 г. и включва 750 търговци;
- Интегриране на ESG в оперативните дейности и в стратегията за устойчиво развитие на местно равнище.
Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България