Ето го доклада на антимафиота Писов, който взе главите на Велко и Владко
Бившият антимафиот номер 1 в Благоевград Мирослав Писов, който бе един от съдените за убийството на Ангел Димитров-Чората, е подписал скандалния доклад, който извади наяве тежките конфликти в ръководството на БДЖ. Заради тях транспортният министър Росен Желязков поиска оставката на членовете на борда на жп компанията.
В сряда късно вечерта молби за предсрочно прекратяване на договорите си за управление депозираха изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров, шефът на на Съвета на директорите Велик Занчев и финансовият директор Филип Алексиев.
Вчера министър Желязков заяви, че въпросният доклад, който разбуни духовете в жп превозвача, не е внесен при него. За да няма съмнения около съществуването на мистичния документ, днес OFFNews реши да го публикува.
Авторството на доклада определено е изненадващо. От подписа се оказва, че Мирослав Писов, който първо бе осъден на 18 години затвор, а после оправдан на последна инстанция за убийството на Чората, е бил трудоустроен в БДЖ след огромния медиен скандал. В момента той се води ръководител на отдел "Вътрешна сигурност и безопасност" в жп компанията.
Докладът за "проверка при възлагането на задачи и отчитане на изпълнението им" е изготвен в изпълнение на заповед 164/04.10.2018 г. на изпълнителния директор Владимир Владимиров. Документът носи подписите на Писов и Тодор Тодоров, който е подписан в качеството му на "изпълнител по договор №70/16.04.2018 г." Въпросният доклад е входиран в деловодството на БДЖ на 19 октомври т.г.
Написаното е изготвено типично по "ченгеджийски". Има изредени редица нарушения, но фактологическата обосновка е доста семпла. Абсурдът е, че голяма част от скандалните твърдения са цитирани публикации на OFFNews, които бяха отричани от ръководството на жп компанията, тогава когато му беше удобно да си затваря очите.
Най-големите камъни в документа са хвърлени в градинката на управителя на "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД Пламен Пешаров.
В доклада е посочено, че той "негласно е овластил" с несвойствени дейности главното действащо лице в сериала със скрита камера, на който OFFNews даде гласност. Става дума за три записа, в които говори Евгени Димитров, инспектор ВСУК в пътническото поделение на холдинга.
В едното от видеата служителят обяснява как железопътният транспорт у нас умишлено се съсипва и че докато ДПС подкрепя управлението на ГЕРБ, нови влакове за БДЖ няма да има, тъй като движението се финансира с пари на автобусните превозвачи.
В друг запис Димитров обяснява и надълго и широко как жалбите на недоволните клиенти на националния жп превозвач се пренасочват директно към "кръглата папка".
"165 жалби имаме за последното тримесечие на 2017 г. 165 жалби! И никой не ги разглежда тези жалби. Питаме какво се случва по тия жалби: О, ама те пишат само глупости. Пишат глупости, ама като им омръзне да пишат, отиват на автогарата. И така става", казва въпросният инспектор.
В третия запис същият човек обяснява как жп депо София на практика е разграден двор, от който масово се краде и че изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров трепери от страх да не му бъде повдигнато обвинение за безстопанственост.
В доклада е посочено, че близкият до Пешаров словоохотливко уронвал доброто име на групата дружества от Холдинг БДЖ. посочен е и друг аналогичен пример - шефът на "БДЖ-Пътнически превози" възлагал несвойствени задачи и на друг свой човек от същия отдел - Владимир Великов. Паралелно с това са иззети правомощията на служителите, които по правило трябва да отговарят за безопасността. Така се стигнало до спиране на влакове, нарушаване на разписанието и големи закъснения.
В доклада на Писов е отделено внимание и на друг случай, който стана обществено известен благодарение на OFFNews. Става дума за публикацията ни "Нова трагедия се размина по чудо: Локомотив на БДЖ започна да се разпада при скорост 130 км/ч". Документът потвърждава, че изпадането на редуктора и зъбното колело на редуктора на двигателя на локомотива е можело да доведе до трагични последици за пътуващите. Твърди се, че по този инцидент все още има неприключила проверка, но първоначалните обяснения на столичното жп депо звучат повече от абсурдно, а именно, че "при ремонта на локомотива не можело да се провери отдолу ходовата част, тъй като нямали необходимата контролна техника".
В доклада се споменава и че заради липса на резервни части минимум 18 локомотива ще бъдат спрени от движение. Посочено е, че се правят компромиси с мерките за безопасност, тъй като в противен случай БДЖ трябва да спре да вози пътници. Прегледът на локомотивите не се правел качествено. Не се изпълнявали и констатираните нарушения, предписания, ревизионни листове и докладите на отдел "Безопасност".
Ето го и документът, към който има и 7 приложения. OFFNews не разполага с тях. Възможно е те да съдържат друга важна информация по повдигнатите теми: