OffNews.bg

До дни завършва ремонтът на 22 км от магистрала Тракия и разширението на пътя Бургас-Слънчев бряг

До 15 юни ще завърши ремонтът на 22-километровия участък от магистрала „Тракия“ между Пловдив и Стара Загора. Това съобщи при посещението си в Шумен днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

В отговор на въпрос на представители на медиите той информира, че в същия срок ще приключи и изпълнението на проекта за разширяване на пътя Бургас – Слънчев бряг в участъка Поморие – Ахелой и обходния път на Ахелой.

До 21-22 юни ще завърши ремонтът на 10 км от АМ „Хемус“ в района на с. Невша, за да се осигури нормалното преминаване през най-активния туристически сезон. Дейностите там ще продължат през есента. По магистралата се ремонтират три тежки съоръжения, като работата по мостовете „Ечемишка“ и „Витиня“ е по основите им. През тази година ще бъдат ремонтирани и още няколко пътни трасета в Област Шумен – около 30 км по преминаващи през Никола Козлево участъци и 12 км между Нови пазар и разклона за с. Енево, който е алтернативен на магистралата, информира регионалният министър.

До края на месец юли може да стартира частично строителството на участъка между пътните възли „Буховци“ и „Белокопитово“ на АМ „Хемус“. По цялата дължина на трасето работа ще започне най-късно през месец септември. До тогава ще се провеждат процедурите по отчуждаване на засегнатите от строителството имоти, каза министърът и допълни, че до година и шест – седем месеца изграждането на тези 16,3 км ще бъде завършено.

Нанков напомни, че чрез проведените до момента процедури срокът за завършване на цялата магистрала е съкратен до началото на 2024 г. В момента се строят 9,3 км от Ябланица към п.в. „Боаза“, които ще са готови до година и 4 месеца. Почти готов е проектът за 52-та км до разклона Ловеч-Плевен, където с преработката му на бюджета ще бъдат спестени около 200-300 млн. лв. Тръжните процедури ще стартират през есента на тази година. Така от 2019-та нови 52 км от „Хемус“ могат да бъдат в строеж, като срокът за завършване ще бъде отново около 1 година и 7-8 месеца.

Не по-късно от август тази година ще стартира и тръжна процедура за инженеринг за 85 км в участъка между разклона Ловеч-Плевен и второкласния път Русе-Бяла, който ще бъде разделен на три подучастъка. Тръжните процедури за участъка от там до п.в. „Буховци“ се предвижда да стартират през следващата година, каза още министърът и допълни, че за финансиране на най-важния за Северна България проект се разчита на приходите от тол системата.

Той подчерта, че въвеждането на този по-справедлив модел няма да доведе до повишаване на цените на винетките, а с по-високи такси ще бъдат натоварени тежкотоварните автомобили, които рушат повече инфраструктурата. Освен това по-големият ресурс ще позволи извършването на повече пътни ремонти.