OffNews.bg

Държавният авиационен оператор спира да лети, иска дерогация за руско гориво

Държавният авиационен оператор спира да лети, предупреди в писмо ръководителят Златко Златев транспортния министър Георги Гвоздейков.

Причината е влизащата в сила от днес отмяна на дерогацията за руски петрол и петролни продукти. До момента Държавният авиационен оператор (бившият "Авиоотряд 28") летеше с руски керосин.

В писмото си Златев пише, че има две решения на проблема - или дерогацията за тях да продължи да важи, или да се плаща за по-скъпо гориво.

Вчера от Министерството на транспорта съобщиха, че са получили писмото в последния ден на февруари, като засега се въздържат от коментар.

Златев информира, че правителственият авиоотряд е поискал оферти за доставка на гориво от трите наземни оператора на летище София, но е получил оферта само от "Соф Кънект". Получената оферта е за над 3400 евро на тон и депозит от 200 000 евро, което не устройва държавното дружество и офертата не е приета. До този момент дружеството е зареждало руско авиационно гориво за малко над 1000 долара за тон, съобщава "Медияпул".

Поискана е и оферта от Shell&МОН Aviation, но е получен отказ. Причината е, че компанията не се е съгласила с поставените от авиационния оператор условия. Цената на горивото от Shell e сходна на тази на "Лукойл". Тук обаче има проблем - Shell ще прекрати дейността си в България през юни.

Възможностите авиоотрядът да продължи да лети без дерогация са две -  да се приеме по-скъпата оферта на "Соф Кънект" или да се сключи договор до юни за доставки от Shell&МОН Aviation.

Държавният авиационен оператор оперира един самолет Еърбъс A319, един Фалкон 2000, два хеликоптера Ми-8 и един Аугуста AW109.

По-късно днес министърът на туризма Георги Гвоздейков съобщи, че до ден-два ще бъде сключен договор с "Шел", като цената ще бъде по-ниска.