Британците изоставят шопинга, предпочитат разходка в парка
Печалбата от продажбите на нехранителни продукти удари дъното. Британският консорциум на търговците на дребно отбелязаха най-малкия ръст, откакто води статистиката (2011 г.) - само 0.2% от началото на годината до октомври, пише Би Би Си.
Данните са повод за притеснение в навечерието на Рождество, коментират от консорциума.
Търговията с дрехи на практика е ударена тежко, се казва в съобщението им.
Общият ръст на продажбите, включително на хранителни продукти, е нараснал едва с 0.2% миналия месец при 2.4% миналата година.
Хората изглежда са предпочели разходките на открито и екскурзиите през полугодието пред обиколките из магазините, коментира изпълнителният директор на консорциума Хелън Дикинсън.
Данните идват само 7 седмици преди Рождество, ключов период, в който обикновено продажбите са най-много.
Дикинсън смята, че една от причините за спада е инфлацията, достигнала най-високите си нива от над 5-годишен период през септември. Това е направило купувачите дори по-предпазливи в преценката какво могат да си позволят и какво - не, казва тя.
Няколко вериги за продажба на дрехи търпят поражение в силната конкуренция на онлайн търговци на дребно като Asos. Във вторник от New Look съобщиха, че имат загуба в размер на 10.4 милиона паунда за шестте месеца до 23 септември. За същия период на миналата година те са имали печалба от 59.3 млн. паунда.
Миналата седмица Next съобщиха, че продажбите им в магазините на High Street са спаднали със 7.7% за 1 година, считано до 29 октомври.
Търговците се надяват, че пазарът ще се пооживи за Черен петък (тази година той е на 24 ноември) - голямото пазаруване при солидни намаления в САЩ, а вече и Великобритания, започва след вечеря в Деня на благодарността.