OffNews.bg

Българските тираджии са готови на крайни мерки, ако ЕП не промени пакет 'Мобилност'

От Съюза на международните превозвачи (СМП) заплашват с радикални действия, ако Европейският парламент не се съобрази с България по отношение на спорните текстовете в "Мобилен пакет I".

Това стана ясно от думите на председателя на Управителния съвет на СМП Ангел Траков по време на пресконференция на сдружението. В нея участваха още изпълнителеният директор на съюза Йордан Арабаджиев и Мадлен Кавръкова - правен консултант на СМП.

"Ние не сме политици, но сме изправени пред силата на едно решение, което предстои да се вземе на политическо ниво в ЕС" заяви Ангел Траков и добави, че ако европейските органи действат без аргументи, без диалог и чуваемост, транспортният сектор ще бъде принуден да прибегне до крайни мерки.

Траков посочи, че международните превозвачи са готови на протести в държави от Европейския съюз, организиране на референдум за излизане от Съюза, както и пълна агитация на всички заети в сектора да не гласуват на изборите за Европарламент през 2019 г.

"Всички знаем, че магистрала се затваря само с един тир. Не искаме да стигаме до ситуация да затваряме магистралите към Европа", заяви още той.

Изпълнителеният директор на СМП Йордан Арабаджиев беше категоричен, че вместо да се доближаваме до крайния резултат, последното решение на Европейския парламент ни отдалечава. По негови думи дадените досега аргументи, "с които се опитват да прекарат регулациите,  са популистки и неверни".

"Скрити зад идеята за защита на работниците се опитват да ограничат свободите на гражданите на ЕС. Да им кажат, че след определен период от време задължително трябва да се приберат в България", каза той.

Арабаджиев посочи, че създалата се ситуация кара превозвачите да мислят, че старите държави членки нямат никакво намерение да се съобразят с каквито и да било аргументи от новите държави, които географски попадат в периферията на Европейския съюз.

Според него в Германия се очаква в следващите години да се пенсионират над 250 000 работещи в транспорта, защото заплащането не е адекватно за стандарта на икономически развитата държава.

Той заяви още, че планът е няколко няколко дръжави членки в ЕС чрез наложените регулации да отнемат един от малкото работещи бизнеси в Източна Европа, а българските шофьори да бъдат принудени да работят за чуждестранни фирми.

Правният консултант на СМП Мадлен Кавръкова определи като абсурдно от правна гледна точка изискването на всеки 3 седмици превозното средство да има поне едно натоварване и едно разтоварване в държавата членка по регистрация. Според нея това задължение е страшно, ако дори само за един ден ти си принуден да работиш на точно определено място на територята на ЕС, а не там, където желаеш.

Кавръкова каза още, че като юрист изпитва притеснения от опитите силата на правото да се превърне в право на силния, тъй като последното решение на ЕП показва, че е сформирано едно мнозинство, в което превес имат старите държави членки на ЕС.