Art Directors Club of Europe обяви победителите в ADCE Awards 2022
31-те награди на Art Directors Club of Europe бяха раздадени на специална онлайн гала на 15 декември. Журито, съставено от 54 специалисти от 20 европейски държави – в това число и трима творчески директори от България, отличи 376 рекламни форми и кампании от общо 874 заявки.
Serviceplan Germany грабна престижната награда Grand Prix за кампанията "The Wish".
Рекламни форми и кампании на агенции–членове на БАКА бяха наградени с 3 сребърни и 6 бронзови статуетки. Това са кампании, чийто творчески потенциал също впечатли журито на ФАРА 2022 по-рано тази година.
Наградите на ADCE, които ще отпътуват за България, са за:
• HUMAN – сребро за Hate song в категория Film & Audio: Craft – music and sound, и бронз за Избори, отново. в категория Integrated & Innovation: Integrated Campaigns for commercial brands
• proof. – сребро за #choosetovote в категория Brand Experience: PR / Events, бронз за Справедливово в категория Print & Outdoor: Craft – Photography и бронз #unseetheprejudice в категория Interactive & Mobile: Social Media Campaigns
• Noble Graphics – сребро за Помощ на зелен кон в категория Integrated & Innovation: Integrated Campaigns for commercial brands
• guts&brainsDDB – бронз за Битката за сметката в категория Film & Audio: Online Videos
• NEXT-DC – бронз за Melba – Sofia Design Festival 2021 | visual identity в категория Design: Corporate Brand Identity
• All Channels – бронз за Cohones Black to the Bones в категория Design: Packaging
Четири специални отличия на ADCE Awards отидоха при кампании от Украйна, Испания и Италия.
• ADCE European Star – Johannes Newrkla Award — "Motherland Pride" на Saatchi & Saatchi Ukraine
• ADCE Genius Loci Award — "Khortytsia – the island of a mystery" на Bickerstaff.734
• ADCE Green Star Award — "Bihar, choosing tomorrow" на Llorente & Cuenca
• New ADCE Equal Star Award — "The DiscovHery Billboards" by ACNE
Пълния списък с печеливши кампании можете да намерите тук.
Българската асоциация на комуникационните агенции е член на Art Directors Club of Europe, като това дава възможност на победителите и финалистите от фестивала ФАРА да участват в ADCE Awards.
За първа година България имаше свои представители сред журито на ADCE 2022: Ангел Искрев – Творчески директор, proof. в категория Brand Experience; Константин Трендафилов – Партньор & Творчески директор, Human Agency в категория Film & Audio; Момчил Захариев – Творчески директор, NEXT-DC в категория Integrated & Innovation.
Информация за ADCE Awards, наградените кампании и дейността на организацията може да бъде намерена на http://www.adceurope.org